عصر بازار

رییس پلیس پایتخت خبر داد

دستگیری ۱۹۹ سارق و انهدام ۳۱ باند سرقت طی دو روز گذشته

عصر اعتبار- رییس پلیس پایتخت از دستگیری ۱۹۹ سارق و انهدام ۳۱ باند سرقت در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

دستگیری ۱۹۹ سارق و انهدام ۳۱ باند سرقت طی دو روز گذشته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سردار حسین ساجدی‌نیا در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان که صبح امروز در مقر پلیس آگاهی پایتخت اجرا شد در جمع خبرنگاران گفت: همکاران من در مجموعه پلیس آگاهی، عملیات گسترده‌ای را در شهر تهران، 7 استان و 13 شهرستان دیگر اجرا کردند که در مجموع منجر به دستگیری 199 نفر شد که در قالب 31 باند فعالیت می‌کردند.

    وی اضافه کرد: در میان دستگیر شدگان 103 نفر سابقه‌دار بوده و مابقی برای بار اول دستگیر شده‌اند، ضمن آنکه برخی از آنها دارای اعتیاد نیز هستند و برخی دیگر از جمله سارقان خشن بوده‌اند.

    به گفته ساجدی‌ نیا،  گروه سنی دستگیر شدگان بین 18 تا 25 سال است.

    فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون شاهد کاهش 14 درصدی در سرقت بوده‌ایم، گفت: با اقدامات انجام شده میزان کشفیات در حوزه سرقت  20 درصد افزایش داشته است.

    وی با بیان اینکه از تعدادی از مالباختگان دعوت شده و تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان نیز ادامه دارد، گفت: همچنین نسبت به بازسازی صحنه برخی سرقت‌ها اقدام شده است.

    رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه تعامل بسیار خوبی میان پلیس و قوه قضاییه وجود دارد و قول داده‌اند که برخورد بایسته‌ای را با سارقان انجام دهند ، ادامه داد که در ایام پایان سال و بعد از آن در بحث عدم مرخصی سارقان، همکاری خوبی از سوی دستگاه قضا صورت گرفته است.

    افزایش 250 گشتی موتوری

    وی ادامه داد: تا پایان ماه 250 گشتی موتوری دیگر به تهران اضافه خواهد شد.

    وی درباره برخورد با مالخران نیز گفت: طرح‌های برخورد با مالخران همواره ادامه داشته و پس از بازجویی از افراد دستگیر شده، طرحی را برای شناسایی و برخورد با مالخران اجرا خواهیم کرد.

    وی درباره سرعت کشف پلیس نیز گفت: بیش از 98 درصد کسانی که مرتکب به قتل شدند در همان سال نخست و ماه‌های اول دستگیر می‌شوند و در حوزه سرقت نیز تلاشمان دستگیری سارق در ماه‌های اولیه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی