عصر بازار

شهردار قزوین:

شناخت از نیازهای مدیریت شهری رمز موفقیت بانک شهر در کلانشهرها

عصر اعتبار- شهردار قزوین با اشاره به اقدامات بانک شهر در کلانشهرها، شناخت دقیق از نیازهای مدیریت شهری را رمز موفقیت این بانک دانست.

شناخت از نیازهای مدیریت شهری رمز موفقیت بانک شهر در کلانشهرها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مسعود نصرتی با اشاره به فعالیت‌های بانک شهر به ویژه در سه سال گذشته اظهار کرد: یکی از آرزوهای حوزه مدیریت شهری، تأسیس بانکی برای تأمین مالی پروژه‌ها و رسیدن به جایگاه توسعه پایدار با استفاده از درآمدهای پایدار شهری است.

    وی افزود: بانک شهر بدون وابستگی به منابع مالی شهرداری‌ها و با راه‎اندازی شرکت‌های تخصصی در زیرمجموعه این بانک، جمع‎آوری مالی مناسبی داشته است و در عمر کوتاه فعالیت خود و در مقایسه با بانک‌های دولتی و خصوصی دیگر پیشرفت خوبی داشته و در برخی موضوعات در کشور پیشرو عمل کرده است.

    شهردار قزوین با اشاره به اینکه بانک شهر منابع مالی خود را در اختیار حوزه مدیریت شهری قرار می‌دهد، اظهار کرد: حمایت‌های این بانک از مدیریت شهری فقط به پروژه‌های عمرانی محدود نمی‌شود و در پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز حامی شهرها بوده است.

    نصرتی با اشاره به حمایت بانک شهر از پروژه‌های قزوین افزود: این بانک در فروش اوراق مشارکت در سال 1389، بازپرداخت این اوراق، پیگیری و تبدیل این اوراق به پروژه، حامی مدیریت شهری بوده و از پروژه‌های بافت فرسوده هادی‎آباد، پروژه مذهبی ساماندهی امامزاده حسین (ع) و ده‌ها پروژه دیگر حمایت کرده است.

    وی با بیان این‌که سپردن مدیریت بانک شهر کشور به شخصی از بدنه مدیریت شهری از ارزشمندترین اقدامات بوده است، گفت: دکتر پورزرندی با مسائل و مشکلات شهری به خوبی آشناست و با توجه به شناخت از حوزه مدیریت شهری و توسعه بر اساس درآمدهای پایدار، برنامه‌های بسیار خوبی را به اجرا درآورده است.

    نصرتی با اشاره به این‌که بخش بیشتر تأمین مالی بانک شهر از سوی مردم و بخش خصوصی است، اظهار کرد: بر خلاف دیدگاه عموم مردم که تصور دارند که تأمین مالی بانک شهر توسط شهرداری‌ها صورت می‌گیرد، اما این منابع مالی توسط مردم و با اطمینانی که این بانک با ارائه خدمات و امکانات جلب کرده، تأمین شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی