عصر بازار

خسروتاج خبر داد

معرفی شرکت‌های صادراتی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات

عصر اعتبار- رییس سازمان توسعه تجارت ایران از معرفی شرکت‌های صادراتی به شبکه بانکی برای دریافت تسهیلات خبر داد.

معرفی شرکت‌های صادراتی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مجتبی خسروتاج در نشست خبری نخستین همایش تجاری‌سازی خدمات گردشگری با تاکید بر اینکه سازمان توسعه تجارت به عنوان یک سازمان توسعه‌ای، رهایی از درآمدهای نفتی را دنبال می‌کند، گفت: باید بتوانیم از همه مزیت‌ها و ظرفیت‌های کشور در حوزه کالا و خدمات استفاده کنیم و در این زمینه ارتباط سازمانی پایداری با سایر بخش‌ها داشته باشیم. در مورد خدمات گردشگری نیز سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی اصلی در حوزه خدمات گردشگری و ما از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

    وی ادامه داد: اگر قصد داریم در عرصه توریسم کلیه حلقه‌ها عملکرد مثبتی داشته باشند باید به کل زنجیره نگاه کنیم و نقاط ضعف موجود در حوزه خدمات گردشگری را پوشش دهیم. به طور مثال بعضا کارت‌های اعتباری گردشگران در ایران با مشکلاتی مواجه است؛ بنابراین در این نقطه بانک‌ها هستند که باید نسبت به این مسئله ورود کنند.

    رییس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه در زمینه هتل و هتل آپارتمان در تهران و اصفهان با مشکل مواجه هستیم، عنوان کرد: بعضا شاهد ارائه گزارش‌هایی از سوی آژانس‌های مسافرتی به دلیل کمبود هتل و هتل آپارتمان در این دو استان مواجه هستیم که منجر به لغو درخواست‌های مسافرتی از سوی گردشگران شده است.

    خسروتاج در ادامه با اشاره به اینکه صنعت گردشگری سومین صنعت پردرآمد دنیا پس از نفت و خودرو است، خاطرنشان کرد: از هر 11 شغل در جهان به طور مستقیم یک شغل مرتبط با گردشگری است و ایران جزو 10 کشور جهان از نظر جاذبه‌های توریستی است اما در بین 184 کشور دنیا از نظر تعداد گردشگر در رتبه 40 قرار گرفته و این آمار مربوط به سال 2014 است.

    وی در ادامه به پیش بینی از حجم تعداد گردشگران بنابر افق 1404 اشاره کرد و افزود: قرار بر این شده طبق برنامه حجم گردشگر در این سال پنج برابر شود و میزان درآمدزایی از صنعت گردشگری به 25 میلیارد دلار برسد.

    رییس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه شاخص‌های گردشگری می‌تواند موجبات توسعه گردشگری فراهم کند، گفت: باید به مسائلی همچون حمل و نقل، مسائل بانکی و مواردی از جمله صنایع دستی به طور ویژه توجه شود و نباید اشتغال تنها در واحدهای صنعتی مد نظر قرار گیرد، چرا که فرصت‌های دیگری وجود دارد که می‌تواند زمینه‌ساز  اشتغال شود.

    خسروتاج ادامه داد: باید بتوانیم ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود را از سایر کشورهای دنیا متمایز کنیم و مزیت‌های رقابتی خود را پرورش دهیم تا زمینه‌ساز اشتغال شود. صنعت گردشگری نیازمند توجه است و باید توجه به این بخش مد نظر قرار گیرد.

    وی همچنین با اشاره به اینکه حمایت از صادرات کالا و خدمات در سازمان توسعه و تجارت تعریف شده است، بیان کرد: در حوزه خدمات، مقوله خدمات دانش‌بنیان مورد تاکید قرار گرفته و در سایر بخش‌ها نیز کمک‌های غیر مستقیم بویژه در شبکه حمل و نقل دریایی مد نظر است و در برخی خطوط با پرداخت یارانه در بخش حمل و نقل همراه بوده‌ایم تا شبکه حمل‌ونقل از این یارانه خدماتی بهره‌مند شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو