عصر بازار

علیرضا اقدامی و احسان غلامی افتخار آفرینان عرصه پژوهش نظام بانکی کشور

عصر اعتبار: ششمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فن آوری به منظور تقدیر از آثار پژوهشگران و مدیران منتخب شبکه بانکی در سالن اجتماعات بانک مرکزی ج.ا.ا برگزار شد.

علیرضا اقدامی و احسان غلامی افتخار آفرینان عرصه پژوهش نظام بانکی کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، بازاریابی ششمین مراسم با حضور ولی اله سیف، رئیس کل بانک مرکزی و علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی و جمعی از مدیران و کارشناسان شبکه بانکی در محل ساختمان بانک مرکزی برگزار شد.
در این مراسم که اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز حضور یافته بود ضمن ضروری دانستن انجام پژوهش های کاربردی و کارآمد در حوزه بانکی گفت: برگزاری چنین همایش هایی باعث ایجاد انگیزه پژوهشگران این عرصه خواهد شد.

وی افزود : دلیل برگزاری هفته پژوهش قدردانی و قدر شناسی از پژوهشگران و محققین مقالات برتر تحقیقی پژوهشی است که طی یکسال مورد بررسی قرار گرفته است و پژوهشکده پولی بانکی بعنوان بازوی  تحقیقاتی بانک های کشور است که از جنبه سازمانی به بانک مرکزی وابسته بوده و براین اساس تجاری سازی تحقیقات و فناوری زیر ساخت اصلی در زمینه اقتصاد مقاومتی است که در این عرصه پژوهش ها دارای شناسه بوده و براساس مقتضیات زمانی در حیطه عملیات اجرایی سازمانهای مربوطه کاربرد دارند.
اکبری بیان داشت : به همت اعضاء ارزشمند پژوهشکده پولی و بانکی در هفته پژوهش آثار تالیفی برتر حوزه پول طی مراسمی معرفی می شوند که هدف آن نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در حوزه پولی و بانکی است.
وی با تاکید بر اینکه حوزه پولی و مالی به عنوان یکی از حوزه هایی که به طور مستمر در حال تغییر
می باشد  افزود: ظرفیت بسیارخوب تحقیقاتی در حوزه ابزار مالی اسلامی و بانکداری داریم که انجام پژوهش در طرح اصلاح نظام بانکی حرکت ارزشمندی در زمینه شفاف سازی صورت های مالی و ترازنامه و وضع بانکها بود که همین امر موجب فاصله گرفتن بانکها از رقابت های نا سالم شده است .
همچنین حیدری رئیس اداره روابط عمومی و بازاریابی بانک قرض الحسنه مهر ایران  که در  این مراسم حضور داشت، گفت: امسال 248 مقاله به بخش آثار برتر و 52 کتاب ارسال شده که طی 2 مرحله مورد ارزیابی قرار گرفته اند که از این میان یک مقاله برگزیده شده و 3 نفر  مدیر پژوهشی منتخب نظام بانکی کشور هم حائز رتبه های برتر شده اند. ضمن اینکه 4 پژوهشگر برتر نظام بانکی و 12 پژوهشگر منتخب خود بانکها و 2 نفر از پژوهشکده پولی و بانکی هم انتخاب شده اند. وی افزود: خوشبختانه از بانک قرض الحسنه مهر ایران آقایان اقدامی ریاست اداره سازمان و برنامه ریزی و غلامی معاون این اداره نیز به ترتیب  به عنوان مدیر و پژوهشگر برتر انتخاب شدند که ضمن آرزوی موفقیت برای این عزیزان، کسب این رتبه را به آنها تبریک عرض می کنم.
حیدری ادامه داد: از اهداف برگزاری این همایش شناسایی و معرفی آثار برتر در حوزه پولی و بانک و نهادینه کردن پژوهش در سطح بانکها و موسسات اعتباری، در هفته پژوهش بود. پژوهشکده پولی و بانکی به عنوان متولی این امر و به منظور تشویق و ترغیب پژوهشگران به خلق آثار علمی ماندگار در زمینه پول وبانک همزمان با هفته پژوهش هر ساله این مراسم را در حوزه تخصصی پول وارز بانکداری و بانکداری الکترونیک برگزار می کند .

برچسب ها
پورسعید خلیلی