عصر بازار

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون:

صندوق ضمانت تعاون وام خودرو می‌دهد

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون گفت: براساس اساسنامه جدید ، از این پس خدمات این صندوق علاوه بر شرکت های تعاونی مشمول اعضای این شرکت ها در بخش حمل و نقل نیز می شود.

صندوق ضمانت تعاون وام خودرو می‌دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مهدی حسین نژاد درباره اعطای تسهیلات جدید به اعضای تعاونی های حمل و نقل گفت: براساس اساسنامه جدید ، از این پس خدمات این صندوق علاوه بر شرکت های تعاونی مشمول اعضای این شرکت ها در بخش حمل و نقل نیز می شود .

    حسین نژاد بیان کرد: اعضای تعاونی های بخش حمل و نقل  برای استفاده از وام پیش بینی شده در بانک های عامل ویژه خرید یا تعویض خودرو به صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون مراجعه کنند تا از ضمانت نامه های خرید دِین این صندوق بهره مند شوند.

    حسین نژاد همچنین افزود: درصورتی که شرکت های تعاونی بخش حمل و نقل برای نوسازی ناوگان خود با خودروسازان طرف قرارداد شوند صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون آمادگی دارد تضمین وام های اعتباری تک تک اعضای شرکت تعاونی را نیز برعهده بگیرد.

    وی با اشاره به اینکه صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون 100 درصد وام های اعتباری کمتر از 500 میلیون تومان را تضمین می کند گفت: این صندوق برای افرادی که بیش از 500 میلیون تومان وام بگیرند تا 70 درصد آن را تضمین می کند.

    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون افزود : شرکت های تعاونی می توانند با مراجعه به سامانه صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون از چهارنوع ضمانت نامه اصلی این صندوق بهره مند شوند .

    وی ضمانت نامه اعتباری را یکی از راه های مرسوم برای استفاده از وام های بانکی دانست و گفت : شرکت های تعاونی درصورتی می توانند از این نوع ضمانت نامه استفاده کنند که از بانک عامل وام دریافت کنند . در ضمانت نامه های معاملات ، شرکت هایی که قصد تامین سرمایه درگردش را دارند می توانند مواد اولیه را با سرمایه اندک خود از طریق ضمانت این صندوق تامین کنند .

    حسین نژاد به ضمانت نامه سکوک و سایر اوراق بهادار در سازمان بورس اشاره کرد و افزود : در این نوع ضمانت نامه، شرکت های تعاونی برای حضور در بورس از این نوع تسهیلات استفاده می کنند .

    وی درباره ضمانت نامه تامین مالی جمعی که اخیرا از سامانه آ‌ن رونمایی شده است، گفت : شرکت هایی که دارای طرح و ایده هستند می توانند برای تأمین نیاز مالی خود به این سامانه مراجعه کنند .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی