عصر بازار

وزیر جهاد کشاورزی:

عمده منابع ما در بانک کشاورزی است؛ نگران تامین میوه شب عید مردم نیستیم

عصر اعتبار- مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی دربرنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به این که عمده منابع مالی بخش کشاورزی در بانک کشاورزی است، ضمن اظهار خرسندی از روند رو به رشد تولید محصولات زراعی و باغی گفت: به هیچ عنوان نگران تامین میوه شب عید مردم نیستیم.

عمده منابع ما در بانک کشاورزی است؛ نگران تامین میوه شب عید مردم نیستیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی دربرنامه «تیتر امشب» در تاریخ 23 آذر با تشریح اولویت ها و برنامه های دولت برای تولید محصولات کشاورزی و موفقیت های چشمگیر به دست آمده در روند تولید گفت: 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای اعطای تسهیلات به کشاورزان در اختیار بانک کشاورزی است و عمده منابع ما در این بانک است.

    وی در سخنان خود درباره برنامه های دولت برای محصولات پر مصرف اظهار داشت: در گندم به دنبال افزایش بهره وری از مزارع بودیم که امسال توانستیم با وجود کاهش 400 هزارهکتار ازسطح زیرکشت، تولید خود را به 14 میلیون تن یعنی یک و نیم میلیون تن اضافه بر نیاز برسانیم ودر برخی از محصولات پر کالری مثل گندم که تا دیروز وارد کننده بودیم، امروز به خودکفایی کامل دست یافته ایم که این امر نشان دهنده حمایت تمامی ارکان نظام ازجمله دولت، مجلس و به ویژه رهبر انقلاب است که موفق شدیم تراز تولید گندم در کشورمان را مثبت کنیم. در تولید گندم حفظ تراز مثبت سیاست ما است.

    مهندس حجتی همچنین با اشاره به سرمازدگی محصولات باغی گفت: پیش بینی های لازم انجام شده و ما به هیچ عنوان نگران تامین میوه شب عید مردم نیستیم.

    شایان ذکر است بانک کشاورزی به عنوان بازوی قدرتمند تامین مالی بخش کشاورزی با حمایت مالی ، تخصصی و نظارتی در پرداخت تسهیلات در راستای اولویت ها و سیاست های دولت و مقام معظم رهبری ، نقش بسزایی در توفیق به دست آمده در زمینه افزایش تولید محصولات کشاورزی، رسیدن کشور به خودکفایی در تولید گندم و تامین امنیت غذایی ملت ایران داشته است که اهمیت این موضوع در جشن برداشت محصولات کشاورزی که به منظور شکرگزاری برای موفقیت های به دست آمده و قدردانی از زحمات دست اندر کاران،  روز سه شنبه 23 آذر  برگزار شد توسط رئیس جمهور مورد تاکید قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی