عصر بازار

رییس هیات‌مدیره صندوق بازنشستگی:

تجمیع تدریجی صندوق‌های بازنشستگی، راهکاری مناسب برای رشد نسبت پشتیبانی است

عصر اعتبار- رییس هیات‌مدیره صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تجمیع مرحله به مرحله و تدریجی صندوق‌های بازنشستگی در کشور، راهکار مطلوبی برای افزایش نسبت پشتیبانی است.

تجمیع تدریجی صندوق‌های بازنشستگی، راهکاری مناسب برای رشد نسبت پشتیبانی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، نعمت‌الله ایزدی با بیان اینکه برای تجمیع صندوق‌های بازنشستگی ابتدا باید تجمیع در استقلال همراه با تجمیع مدیریت انجام شود، افزود: باید تجمیع مشترکین در مراحل بعدی انجام شود، چراکه پرداخت به نظام‌های بیمه‌ای متفاوت بوده و ممکن است حقوق افراد تضییع شود.

    وی گفت: وجود صندوق‌های بازنشستگی متعدد با دریافت‌ها و پرداخت‌های متفاوت و با قوانین متنوع، نسبتِ پشتیبانی را با مشکل مواجه کرده است و به نظر می‌رسد این مشکل با تجمیع مرحله‌ای و تدریجی صندوق‌ها، حل شود.

    ایزدی با بیان اینکه برخی موانع قانونی مثل معافیت‌های مربوط به کسورات در افزایش سال‌های اشتغال به کار نیز باید اصلاح شود تا نسبت پشتیبانی رشد کند، گفت: نسبت پشتیبانی تنها یک عدد نیست، بلکه دریافتی صندوق‌ها را نیز شامل می‌شود که چنین موانع قانونی، انجام اصلاحات مورد نظر را با مشکل مواجه کرده که می‌توان آن را ضمن تجمیع صندوق‌ها اصلاح کرد.
    وی، ایجاد قوانین محدودکننده جابه‌جایی و کاهش تبعیض‌های بین صندوق‌ها را از دیگر عوامل اثرگذار بر رشد نسبت پشتیبانی عنوان کرد و ادامه داد: برای ثبات موقت نسبت پشتیبانی، باید قوانین اختیاری جابه‌جایی افراد در بین صندوق‌های بازنشستگی اصلاح شود. همچنین با کاهش تبعیض‌های موجود بین صندوق‌ها، انگیزه برای جابه‌جایی افراد کاهش یابد؛ بنابراین استخدام نیروی کار جدید با هدف افزایش نسبت پشتیبانی، نسخه خوبی به نظر نمی‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی