عصر بازار

مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش خبر داد

محاسبه سرانه دانش‌آموزی طی شش تا هفت ماه آینده

عصر اعتبار- مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش از محاسبه هزینه تمام شده دانش آموزی طی شش تا هفت ماه آینده خبر داد.

محاسبه سرانه دانش‌آموزی طی شش تا هفت ماه آینده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، منصور مجاوری درباره جزئیات محاسبه قیمت تمام شده هزینه‌های دانش آموزی اظهار کرد:  برنامه ها و طرح‌های مختلفی نظیر سامانه حساب یکپارچه مدارس و سامانه درآمدی در حال حاضر به اجرا در آمده است و هدف نهایی از اجرای این برنامه‌ها  که چه برای دولت و چه آموزش و پرورش و مردم بسیار ضروری و مهم است چگونگی محاسبه قیمت تمام شده دانش آموزی یا سرانه دانش آموزی است.

    وی افزود: بعضا اعلام می‌شود که سرانه هر دانش آموز دومیلیون تومان است در حالی که این رقم واقعی نیست و از تقسیم کل بودجه به تعداد دانش آموزان به دست آمده است.

    مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز  بسیاری هزینه‌های آموزشی را خود خانواده‌ها برعهده گرفته‌اند که هزینه کرد پنهان محسوب می شود عنوان کرد: همچنین دارایی‌های فیزیکی آموزش  و پرورش را باید در این محاسبات مورد توجه قرار داد، به عنوان مثال اگر مدرسه‌ای در بالاترین نقطه تهران باشد، قطعا سرانه دانش آموزی اش با مدرسه‌ای در نقطه ای دوردست یکسان نیست.

    مجاوری ادامه داد: بر اساس بخشنامه سازمان مدیریت و فعالیت‌هایی که در راستای بودجه پیشنهادی سال 96 پیش بینی شده، یکی از مباحث اصلی قیمت تمام شده است؛ این فعالیت را دو تا سه ماه است که شروع کرده‌ایم و امیدواریم طی شش تا هفت ماه آینده کلیه هزینه های مترتب برای آموزش یک دانش آموز را چه از بعد منابع دولتی و چه سایر موارد استخراج کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی