عصر بازار

انعقاد قرارداد خدمات سلامت الکترونیکی در الکامپ

عصر اعتبار- تفاهم‌نامه USO (طرح خدمات الکترونیک در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته) در نمایشگاه الکامپ امضاء شد.

انعقاد قرارداد خدمات سلامت الکترونیکی در الکامپ
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، تفاهم‌نامه USO مناطق روستایی با موضوع خدمات‌رسانی الکترونیکی به مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته امروز در نمایشگاه الکامپ توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر بهداشت انعقاد شد.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انعقاد این قرارداد، اظهار کرد: با توجه به این‌که یکی از سیاست‌های جناب روحانی این است که به مناطق کمتر برخوردار رسیدگی بیشتری شود و شکاف دیجیتالی کاهش یابد، از ماه گذشته طبق جلسه‌ای که با وزارت بهداشت داشتیم، سعی کردیم فعالیت‌ها را به گونه‌ای به جمع‌بندی برسانیم که خدماتی از جمله خدمات‌رسانی سلامت به روستاهای کشور و مناطق محروم افزایش یابد.

    وی ادامه داد: تلاش کردیم در زمان مناسب روستاهایی که در اولویت وزارت بهداشت هستند را پوشش اینترنتی دهیم.

    همچنین قاضی‌زاده هاشمی - وزیر بهداشت و درمان - نیز با اشاره به انعقاد این قرارداد، گفت: یکی از پروژه‌هایی که وزارت بهداشت در دست دارد این پروژه است و با توجه به مشکلی که در حوزه دارو داریم این پروژه دارای اهمیت است.

    وی با برشمردن اهمیت این طرح ادامه داد: به وسیله این طرح می‌توانیم نظارت بر مصرف بیماران داشته باشیم همچنین اصالت دارو نیز قابل استعلام است. تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، قیمت و مسیری که دارو هنگام ورود تا رسیدن به دست مصرف‌کننده طی می‌کند را مشخص می‌کند. همچنین نهادهای نظارتی مانند بیمه می‌توانند مقدار مصرف را کنترل کنند و مشخص می‌شود که تجویزهای پزشکان تا چه حد مورد نیاز بوده است.

    وزیر بهداشت با بیان این‌که به وسیله این طرح حتی نوع بیماری نیز برای ما مشخص خواهد شد، اظهار کرد: با استفاده از این طرح و با تشخیص این‌که پزشک چه دارویی تجویز کرده است، می‌توان نوع بیماری را نیز تشخیص داد برای مثال اگر مقطعی از زمان در منطقه خاصی داروهای روانی تجهیز شود، نشان‌دهنده مشکل در آن منطقه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو