عصر بازار

نوبت به سپرده‌گذاران ۷۰ میلیونی"میزان" رسید

عصر اعتبار- مرحله تازه‌ای از بررسی حساب‌های سپرده موسسه منحله میزان از ابتدای دی ماه آغاز خواهد شد و صاحبان سپرده‌های تا سقف ۷۰ میلیون تومان در فرایند تعیین تکلیف قرار خواهند گرفت.

نوبت به سپرده‌گذاران ۷۰ میلیونی"میزان" رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بعد از شدت گرفتن مسایل پیش آمده برای تعاونی غیرمجاز میزان و افزایش تقاضای سپرده‌گذاران برای دریافت منابعی که در این موسسه سرمایه‌گذاری کرده بودند، طی مذاکراتی که بین بانک مرکزی و دستگاه قضایی و سایر دستگاههای ذیربط شکل گرفت قرار بر واگذاری تعهدات این موسسه به بانک صادرات شد.

    بر این اساس در جریان اجرای تعهدات موسسه میزان از سوی بانک صادرات، تعیین تکلیف سپرده‌گذاران به طور مرحله‌ای آغاز و طی چند مرحله پیش رفت. این در حالی است که حجم سپرده‌های  این تعاونی در زمان فروپاشی تا حدود 3300 میلیارد تومان  و در زمان واگذاری به بانک صادرات تا 2500 میلیارد تومان کاهش یافته بود.

    به هر حال در فرایند تعیین تکلیف مرحله ای سپرده‌گذاران میزان، تا پایان سال گذشته تا رقم حدود 30 میلیون تومانی در دستور کار قرار گرفت تا اینکه از ابتدای شهریور ماه امسال سپرده‌های تا سقف 50 میلیون تومان به مرحله تعیین تکلیف رسید.

    اما در ادامه بانک صادرات به تازگی اعلام کرده که از اول دی ماه امسال یعنی تا چند روز دیگر، پرداخت سپرده‌های تا سقف 70 میلیون تومان را به مرحله اجرا در خواهد آورد.

    گر چه بانک صادرات جزئیات جدیدی  از حجم پرداختی به سپرده‌گذاران را منتشر نکرده ولی طبق اعلام قبلی قرار بود تا در صورت پرداخت کامل تعهدات سپرده‌گذاران تا سقف 50 میلیون تومان، تعداد حساب‌های تعیین تکلیف شده تا حدود 820 هزار فقره یعنی حدود 99 درصد کل سپرده‌ها افزایش یابد که نزدیک به 70 درصد مبلغ سپرده ها را در بر می‌گرفت.

    با این حال موضوع مورد توجه در فرایند تعیین تکلیف سپرده‌های میزان به کند طی شدن مراحل بر می گردد. این در حالی است  که به نظر می رسد عدم انجام کامل ارزیابی و انتقال دارایی های ثابت و اعتباری تعاونی منحله میزان که با مشکلات متعددی مواجه بود و شرایط بازار ملک اجاز نقد شدن سریع املاک را نمی دهد، خود عاملی برای تامین  نقدینگی لازم جهت تسویه با سپرده گذاران شده است. هر چند که بانک صادرات برای تعیین تکلیف حساب مشتریان میزان از نقدینگی خود استفاده کرده است.

    به هر صورت سپرده‌گذاران میزان می‌توانند از ابتدای دی ماه بر اساس آخرین شماره کد ملی با در دست داشتن اسناد و مدارکی که دلالت بر سپرده‌گذار بودن آنها در تعاونی منحله میزان دارد و مورد تائید هیات تصفیه است و همچنین  پیش تر در بانک صادرات افتتاح حساب کرده‌اند، به شعب این بانک مراجعه کنند. در این حالت می توانند وجه سپرده خود را دریافت کرده و یا به عنوان سپرده گذار در بانک صادرات باقی بمانند که در این صورت از شرایطی که برای آنها ایجاد شده استفاده خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی