عصر بازار

رئیس بنیاد مسکن:

بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن پرداخت می شود

عصر اعتبار- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: هیات دولت و شورای عالی پول و اعتبار امسال بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال مصوب کرد که درقالب تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی مسکن با بهره چهار درصد به متقاضیان پرداخت می شود.

بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن پرداخت می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علیرضا تابش روز دوشنبه در حاشیه افتتاح طرح هادی و تحویل مسکن در روستای نوبهار شهرستان سرایان خراسان جنوبی درجمع خبرنگاران افزود: برای افراد محروم برخی روستاها که قادر نیستند 100 درصد آورده خود را برای ساخت مسکن تامین کنند از محل حسابی در شهرستان ها به ازای هر واحد 30 میلیون ریال کمک خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز در بخش مسکن مهر استان همزمان بیش از 500 واحد در خراسان جنوبی واگذار شد و همین تعداد واحد که به همت اداره کل راه و شهرسازی در شهرهای بالای 25 هزار نفر تکمیل شده بود، تحویل متقاضیان شد.
وی با بیان اینکه از مجموع هشت هزار و 400 واحد تعهد مسکن مهر در شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت در استان ، امروز در مجموع یکهزار و 6 واحد واگذار شد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: تا پایان سال 95 در استان واحدهای مسکن مهر در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت، تحویل می شود و حدود 200 واحد تحویل نشده است که با تحویل این واحدها پرونده مسکن مهر در شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر در استان بسته خواهد شد.
تابش ادامه داد: امروز یک واحد مسکن مهر روستایی به نمایندگی از 30 هزار و 861 واحد در استان بهره برداری شد و سهمیه امسال بنیاد مسکن خراسان جنوبی در مسکن روستایی 2 هزار واحد است که تسهیلات آن نیز فراهم شد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین از کمک های افراد خیر مسکن ساز در شهرستان های سرایان و فردوس در خراسان جنوبی قدردانی کرد و خواهان ادامه فعالیت افراد خیر در تامین مسکن شد.
فردوس و سرایان به ترتیب در 195و 165کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
تابش در ادامه با اشاره به اجرای طرح بهسازی روستایی در 820 روستای بالای 20 خانوار استان یادآور شد: در بیش از 45 درصد روستاهای خراسان جنوبی طرح هادی اجرا شده است.
وی تاکید کرد که طرح هادی بقیه روستاها مصوب شده و هم اکنون در120روستا در دست انجام است که 80 مورد طرح های نیمه تمام سال های قبل و بقیه طرح ها جدید است.
وی تاکید کرد: انتظار می رود از طریق منابع ملی و استانی اعتبار مورد نیاز تامین شود.

برچسب ها
پورسعید خلیلی