عصر بازار

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد:

پیش بینی بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای ترمیم حقوق بازنشستگان کشوری در سال آتی

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به آسیب ۳۵ هزار میلیارد تومانی ناشی از مشکلات اقتصادی دولت قبل به بازنشستگان کشوری اشاره کرد و گفت: امسال با ترتیب اتخاذ شده از سوی دولت و افزایش حقوق پلکانی، کف حقوق به ۹۰۰ هزار تومان رسید و برای سال ۹۶ نیز هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده تا بتوانیم حقوق بازنشستگان را ترمیم کنیم.

پیش بینی بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای ترمیم حقوق بازنشستگان کشوری در سال آتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا محمود اسلامیان در مراسم قرعه کشی وام ضروری بازنشستگان کشوری و آیین پاسداشت شب یلدا که در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد با بیان اینکه ترکیب صندوق بازنشستگی کشوری از دانشگاهها، آموزش و پرورش، قوه قضاییه و در مجموع از نخبگان کشور است.

وی افزود : مشترکان صندوق، فرهیختگان کشور هستند که پس از سال ها تلاش در موقعیتی قرار گرفته اند تا تجربیات خود را به دیگران منتقل کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به بروز تورم و مشکلات اقتصادی در کشور عنوان کرد: دو مساله مهم در صندوق و جامعه بازنشستگی داریم که تورم ایجاد شده در دوره قبل مورد نخست است.

اسلامیان ادامه داد: یک مرتبه چاپ پول در هشت سال به 500 هزار میلیارد رسید و مشکلات بسیاری را ایجاد کرد و این در حالی است که باید  حقوق بازنشستگان با تورم هرساله تطابق داشته باشد و این اتفاق نیفتاد و 67 درصد قدرت خرید بازنشستگان کاهش یافت.

وی با بیان اینکه یک سیاستمدار آمریکایی معتقد است یک هنرمند و ورزشکار می تواند اشتباه کند اما یک سیاستمدار حق اشتباه ندارد گفت: وقتی در دولت قبل نقدینگی کشور 68 هزار میلیارد تومان است و 500 هزار میلیارد تومان اسکناس چاپ می شود  چیزی جز تورم را در پی ندارد.

وی به آسیب 35 هزار میلیارد تومانی ناشی از مشکلات اقتصادی دولت قبل به بازنشستگان کشوری اشاره و عنوان کرد: کف حقوق بازنشستگان ما در سال 94، 750 هزار تومان بود و امسال با ترتیب اتخاذ شده از سوی دولت برای افزایش حقوق پلکانی، کف حقوق به 900 هزار تومان رسید و برای سال 96 نیز هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده تا بتوانیم حقوق بازنشستگان را ترمیم کنیم.

اسلامیان ضمن ابراز امیدواری به منظور  سامان یافتن اوضاع اقتصادی کشور گفت: دولت نشان داده است علی رغم مسائل و مشکلات موجود به بازنشستگان توجه دارد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به اعطای وام ضروری به بازنشستگان اشاره کرد و گفت: امسال سقف وام به سه میلیون تومان رسیده و 750 میلیارد تومان بودجه از سوی بانک صادرات برای آن در نظر گرفته شده است و 250 هزار بازنشسته آن را در چند مرحله دریافت می کنند. اقساط وام 90 هزار تومان است که باید طی 36 ماه پرداخت شود.

وی افزود: شرکت های اقتصادی زیرمجموعه داریم که در سه سال گذشته با نظم و انضباط برقرار شده، سود سالانه این شرکت ها  30 درصد افزایش یافته است و بخش قابل توجهی از اموال از دست رفته صندوق نیز به کمک دادستانی تهران به ما بازگشته است.

اسلامیان با اشاره به تاکید وزیر رفاه مبنی بر سهیم شدن بازنشستگان در سهام شرکت هایی که بازده و وضعیت خوبی دارند گفت: قرار شده است سهام بیمه ملت را به صورت وام قرض الحسنه در اختیار بازنشستگان قرار دهیم. دو سهم در بیمه ملت داریم که سهم دوم 80 میلیارد تومانی را در اختیار بازنشستگان قرار می دهیم که ثبت نام آن از یکم دی ماه آغاز می شود و مبلغ آن به صورت وام از محل حقوقشان به مدت 36 ماهه کسر می شود.

برچسب ها
پورسعید خلیلی