عصر بازار

افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر در سال ۹۶

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیش بینی بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای ترمیم حقوق بازنشستگان گفت: افزایش حقوق ۱۰ درصدی در سال آینده اعلام شده است و تصور می کنم برای حداقلی بگیران بازنشسته کشوری همانند امسال ۲۰ درصد افزایش حقوق داشته باشیم.

افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی ربیعی در حاشیه مراسم قرعه کشی وام ضروری بازنشستگان کشوری با اشاره به پیش بینی بودجه 1000 میلیارد تومانی برای ترمیم حقوق بازنشستگان اظهار کرد: امسال نیز به حقوق بازنشستگان به صورت پلکانی از 12 تا 20درصد افزوده شد.

وی افزود: افزایش حقوق 10 درصدی در سال آینده اعلام شده است و تصور می کنم ما برای حداقلی بگیران همانند امسال 20 درصد افزایش حقوق داشته باشیم. پیش بینی ما بازنشسته شدن 40 هزار نفر بود در حالی که امسال 56 هزار نفر بازنشسته شدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فراهم شدن امکان خرید سهام شرکت بیمه ملت از سوی بازنشستگان کشوری اشاره کرد و گفت: بازنشستگان در سود سهام این شرکت سهیم می‌شوند و هزینه خرید سهام به صورت وام قرض الحسنه اعطاء و ماهانه از حقوقشان کسر می شود. امیدواریم بازنشسستگان در سود سایر شرکتهای خوب و پربازده ما سهیم شوند.

ربیعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این امکان برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز فراهم خواهد شد یا خیر؟ گفت: در حال بررسی چند بنگاه اقتصادی برای این امر هستیم.

وی در ادامه به اعلام جزئیات غربالگری آلزایمر پرداخت و اظهار کرد: برای  کودکان  غربالگری شنوایی و بینایی انجام می شود و غربالگری ژنتیک را نیز در برنامه ششم گنجاندیم و برای سالمندان غربالگری آلزایمر را در دستورکار قرار دادیم. آلزایمر در حال تبدیل به یکی از بیماری های رایج است و یک خانواده را فلج می کند. غربالگری آلزایمر به صورت آزمایشی از یکی دو مرکز در تهران شروع شده است و سازمان بهزیستی مکلف شده به همراه صندوق بازنشستگی کشوری این برنامه را پیش ببرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بتدریج در سال 96 پوشش بیشتری خواهیم داد تا از طریق نظام ارجاع افراد پرخطر و در معرض را که شناسایی می شوند وارد پروسه درمان کنیم.

برچسب ها
پورسعید خلیلی