عصر بازار

نوبخت:

پیش بینی رشد ۷.۷ دهم درصدی در بودجه ۹۶

عصر اعتبار- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: حداقل رشد پیش بینی شده در لایحه بودجه سال آینده که امروز تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، ۷ و ۷ دهم درصد است.

پیش بینی رشد ۷.۷ دهم درصدی در بودجه ۹۶
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد باقر نوبخت شامگاه چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان اظهار کرد: تمام تلاش دولت دوری از حاشیه ها و خدمت به مردم است.
وی ادامه داد : براساس گزارش مرکز آمار ایران در 6 ماهه اول و سه ماهه دوم سال جاری رشد اقتصادی بسیار خوب و مطلوبی داشته ایم و مقایسه این رشد با رشد منفی 6 و 8 دهم درصد سال 92 قابل اعتنا بوده و از منفی 6 به مثبت 6 رسیده ایم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: گزارش رئیس مرکز آمار که ساعتی پیش ارائه کردند، بسیار امید بخش بود و تورم آبان ماه از 7 و نیم به حدود 7 و 2 دهم درصد رسید.
نوبخت گفت : تورم نقطه به نقطه نیز از 6 و 9 دهم به 6 و یک دهم درصد کاهش یافته که اینها گویای مسیر درست کشور است که با تلاش بخش دولتی و غیر دولتی حاصل شده است.
نوبخت ابراز داشت: در آغاز سال جاری برای آنکه بتوان رشد را تحصیل کرد از دو مسیر اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی بخش خصوصی و تخصیص منابع اعتبارهای تملک دارایی به طرح های عمرانی دولتی وارد شدیم.
وی با اشاره به اینکه این دو اقدام در طی 6 ماهه اول سال انجام شد، افزود: بر اساس آخرین گزارشی که در ساعت 18 و 30 دقیقه امروز منتشر شد، 18 هزار و 823 واحد تولیدی که می خواستیم در نیمه نخست امسال فعال کنیم، افزون بر 12 هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.
نوبخت ادامه داد : برخی ها عادت دارند حاصل زحمات فرزندان این ملت را نادیده بگیرند در صورتی که مجامع جهانی این رشد اقتصادی 6 و 6 دهم درصدی در ایران را تایید می کنند.
نوبخت اظهار کرد: کل تولید نفت با توجه به صادرات آن در گذشته حدود یک میلیون و 200 تا 300 هزار بشکه بود اما در ماه گذشته بیش از 2 میلیون و 800 هزار بشکه نفت تولید و صادر کردیم.
وی ابراز داشت: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم کل گندم تولیدی که خریداری می کردیم 4 و نیم میلیون تن بود که امسال به بالای 11 و نیم میلیون تن رسیده است.
نوبخت با تاکید بر اینکه باید به رشد های بالاتری دست پیدا کرد ، اظهار داشت : خود را برای رشد بالای 8 درصد در برنامه ششم توسعه آماده می کنیم.
وی خاطر نشان کرد: هرمزگان در مقایسه با استان های مختلف در زمینه اقتصاد مقاومتی به نحو شایسته عمل کرده و امید می رود در سایر شاخص ها نیز به خوبی عمل کند.
نوبخت گفت: بر اساس گزارش ها در سالجاری حدود 111 میلیارد تومان اعتبارات برای طرح های تولیدی بخش خصوصی در هرمزگان تسهیلات گرفته شد و برای بخش های عمرانی حدود 275 میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان قرار داشت که 157 میلیارد تومان برابر با 57 درصد در این فصل تخصیص داده شد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی