عصر بازار

معاون فرهنگی و اجتماعی تامین اجتماعی خبر داد؛

بازدید ۲۸ هزار دانش‌آموز از مراکز سازمان تامین اجتماعی

عصر اعتبار- معاون فرهنگی و اجتماعی تامین اجتماعی از برنامه‌ریزی برای بازدید ۲۸ هزار دانش آموز از مراکز این سازمان تا پایان سال خبر داد.

بازدید ۲۸ هزار دانش‌آموز از مراکز سازمان تامین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، منصور اعتصامی با بیان این مطلب افزود: براساس  بخشنامه مدیرعامل و با توجه به مصوبه و تاکید ویژه هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی در خصوص ضرورت ارتقاء دانش و فرهنگ بیمه های اجتماعی و ترویج مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی در برنامه های درسی مقاطع مختلف آموزش و پرورش، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی به منظور آشنایی دانش آموزان و دانشجویان کشور با مفاهیم یادشده برنامه ریزی کرده است.

وی ادامه داد: کارگروه ویژه ای متشکل از حوزه های فنی و درآمد، درمان، روابط عمومی و استانها تشکیل شد تا مقدمات لازم برای اجرایی شدن طرح تهیه و تدوین مطالب مرتبط با تامین اجتماعی در برنامه های درسی مقاطع مختلف آموزشی را در مدارس سراسر کشور فراهم و با استفاده از ظرفیت موجود در سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش، ترویج فرهنگ بیمه و تأمین اجتماعی در قالب بازدیدها و اردوهای دانش آموزی از مراکز بیمه ای در نیمه دوم سال ١٣٩٥ به صورت گسترده و همگانی انجام پذیرد.

اعتصامی گفت: مطابق با قرارداد منعقد شده سازمان تامین اجتماعی و سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش و بر اساس بودجه سال ١٣٩٥، بخشنامه مدیرعامل سازمان برای ترویج فرهنگ و مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی برای دانش آموزان کلاسهای هشتم، نهم، دهم و یازدهم در بازدید از شعب تامین اجتماعی به عنوان جامعه هدف، ابلاغ شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: فرهنگ سازی و ارتقاء سطح آگاهی عمومی به ویژه نسل مولد و کار آفرین فردا؛ شناخت و ارتقاء سطح عمومی فرهنگ بیمه تامین اجتماعی کشور؛ ایجاد ثبات اجتماعی و ارتقای سرمایه های اجتماعی؛ ترویج فرهنگ بیمه های اجتماعی و گسترش پوشش بیمه ای و ارتقای توانمندی بازدیدکنندگان برای پذیرش مسئولیت اجتماعی با توجه به مقررات و قوانین تامین اجتماعی از اهداف بازدید دانش آموزان از مراکز سازمان است.

وی افزود: ارتقاء دانش و فرهنگ مرتبط با ترویج مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی در محتوای حوزه درسی مقاطع مختلف آموزش و پرورش، به ویژه معطوف به دانش افزایی منابع انسانی آماده به کار ، یکی از مهمترین برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی است.

اعتصامی گفت: براین اساس آشنایی دانش آموزان و دانشجویان کشور با مفاهیم بیمه های اجتماعی با نهادینه سازی ادبیات مفهومی کار و تلاش برگرفته از تامین اجتماعی، در سنین مختلف آموزشی اثرات مستمر و پایداری را برجای می گذارد. با ارتقاء آموزش، مهارت و کارآفرینی در این حوزه، نقش موثری در حمایت از نیروی انسانی، استقرار حکمرانی خوب و افزایش کارایی و اثربخشی نظام اقتصاد مقاومتی در عمل تحقق می یابد.

وی اظهار کرد: براساس بخشنامه مدیرعامل سازمان، مدیران کل بیمه ای استانها باتوجه به وضعیت ساختمان شعب در سطح شهرستانهای تابعه مرکز و استان، مناسبترین شعب خود را برای بازدید دانش آموزی انتخاب می کنند؛ مضافاً براینکه قبل از اجرایی نمودن بازدیدها، لیست شعب منتخب به سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان اعلام شده و از بین همکاران استان، فردی حایز شرایط ویژگیهای ارتباطی مناسب و روابط عمومی خوب، برای ارایه توضیح در زمان بازدید انتخاب می شود.

اعتصامی ادامه داد: همچنین ادارات کل تامین اجتماعی استان ها براساس قرارداد مشترک سازمان تامین اجتماعی با سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش، همکاری لازم برای برگزاری این بازدیدها، طبق طرح تفکیکی قرارداد در هر اداره کل و تکمیل فرمهای ارزیابی بازدید انجام می دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: براین اساس مدیرکل تامین اجتماعی استان هماهنگی لازم را با نماینده سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش برای بازدید از شعب و توافق بر زمان بندی طرح بازدید دانش آموزان از شعب انجام می دهد که نیازمند همدلی و اجرای مناسب این مهم از سوی استانهاست.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان آذرماه اهداف اجرایی این طرح برای ٣٥۰ بازدید ٤۰ نفره در حال تحقق کامل است و کل اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این موضوع در استانها تا پایان سال ١٣٩٥ با هدف گیری ٢٨ هزار نفر بازدید دانش آموز در سراسر کشور در قالب ٧۰۰ بازدید ٤۰ نفره، از محل اعتبارات مصوب معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان ذیل برنامه های عملیاتی مصوب بودجه سال ١٣٩٥ است که این اعتبار از سوی معاونت اداری و مالی براساس قرارداد مشترک با سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش، تخصیص می یابد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی