عصر بازار

هفته گذشته محقق شد

رشد معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در فرابورس ایران

عصر اعتبار- نقل و انتقال یک‌هزار و ۵۳۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۷ هزار و ۷۳۹ میلیارد ریال ماحصل معاملات انجام شده در بازارهای فرابورس ایران در هفته منتهی به سوم دی ماه است.

رشد معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم شاخص کل رشد نزدیک به 6 واحدی را تجربه کرد و روز چهارشنبه در نزدیکی ارتفاع 872 واحدی ایستاد. همسو با رشد آیفکس، ارزش بازار فرابورس نیز با افزایش بیش از چهار هزار واحدی معادل 0.5 درصد روبه‌رو شد.

در همین حال در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه تعداد یک‌هزار و 508 میلیون سهم به ارزش 2 هزار و 773 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت. بازار دوم با خرید و فروش 982 میلیون سهم به ازرش یک‌هزار و 883 میلیارد ریال بهترین عملکرد را در مقایسه با بازار اول و پایه تجربه کرد به‌طوری که با رشد 129 درصدی حجم و 29 درصدی ارزش معاملات نسبت به هفته پیشین روبه‌رو شد.

از طرفی معامله 29 میلیون ورقه به ارزش 4 هزار و 966 میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی نتیجه نقل و انتقالات صورت گرفته در این بازار است که اگر چه نسبت به هفته پیشین با افت همراه بود اما در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 71 درصدی حجم و 25 درصدی ارزش معاملات را تجربه کرد.در این بازار صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در مقایسه با اوراق بدهی و تسهیلات مسکن با رشد معاملات روبه‌رو شد. در این هفته ETFها به تعداد 24 میلیون ورقه به ارزش 287 میلیارد ریال معامله شد که با رشد 6 و 10 درصدی حجم و ارزش همراه بود در حالیکه معاملات اوراق بدهی و تسهیلات مسکن نسبت به هفته پیشین روند نزولی به خود گرفتند.

ارزش معاملات صنایع فرابورسی نیز هفته قبل به 991 میلیارد ریال رسید که سهم 29 درصدی از این رقم به گروه فلزات اساسی  با معامله 287 میلیارد ریال اختصاص داشت. پس از این گروه شیمیایی‌ها با معامله 94 میلیارد ریال و گروه انبوه‌سازی با دادوستد 93 میلیارد ریال در رده‌ دوم و سوم صنایع فرابورسی به‌ترتیب با سهم 10 و 9 درصدی ایستادند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو