عصر بازار

بهای طلا از کف قیمت ۱۰ ماهه اندکی بالاتر رفت

عصر اعتبار- خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، با کاهش شاخص دلار، قیمت طلا در پایان معاملات دیروز (جمعه) اندکی بالاتر رفت.

بهای طلا از کف قیمت ۱۰ ماهه اندکی بالاتر رفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، دیروز پس از 6 هفته کاهش قیمت و رسیدن طلا به تقریبا کف قیمت 10 ماهه، برخی خریداران وسوسه شدند با خرید طلا، از این کاهش قیمت استفاده کنند.
قیمت طلا در پایان معاملات پنج شنبه گذشته تقریبا به کمترین سطح خود در 10 ماه گذشته رسید.
شاخص دلار که در هفته جاری میلادی با رسیدن به سطح 103.10 بالاترین سطح خود در 14 سال گذشته را تجربه کرده بود، دیروز اندکی کاهش یافت و به 103 رسید.
رویترز دلیل افزایش ناچیز قیمت طلا در روز گذشته را تعطیلات طولانی این آخر هفته و کریسمس نسبت داد. صحن بازار فلزات گرانبها و پایه روز دوشنبه 26 دسامبر (6 دی) به خاطر جشن میلاد مسیح «کریسمس » تعطیل است.
قیمت طلا در مقایسه با رکورد آن پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ هشت نوامبر (18 آبان) بیش از 200 دلار در هر اونس کاهش یافت و در هفته میلادی گذشته به یک هزار و 122 دلار و 35 سنت در هر اونس رسید که کمترین سطح در 10 ماه گذشته است.
با وجود آنکه قیمت طلا در سه ماهه چهارم سال میلادی جاری 14 درصد کاهش یافته، از ابتدای سال میلادی جاری تا کنون 6.7 درصد بالا رفته است.
قیمت طلا در سه ماهه نخست سال 2016 بیشترین افزایش سه ماهه خود را در 30سال گذشته تجربه کرده بود.
قیمت تحویل فوری طلا در پایان معاملات آنی دیروز بازار لندن با 0.3 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به یک هزار و 132 دلار و 24 سنت در هر اونس رسید. قیمت هفتگی طلا در این بازار اندکی کاهش یافت.
هر اونس طلا در معاملات آتی بازار کامکس آمریکا به بهای یک هزار و 133 دلار و 60 سنت معامله شد که نسبت به روز پیش از آن 0.3 درصد افزایش داشت. قیمت هفتگی طلا در بازار نایمکس 0.3 درصد کاهش داشت.
موسسه تحقیقاتی کپیتال اکونومیکس آمریکا با ارسال یادداشتی به رویترز اعلام کرد، این خطر وجود دارد که قیمت طلا و نقره در کوتاه مدت کاهش بیشتری پیدا کند، زیرا احتمال می رود بانک مرکزی آمریکا به دلیل برخی سیاست های رکود زای دونالد ترامپ رییس جمهوری منتخب این کشور، برنامه افزایش نرخ بهره خود را با شتاب بیشتری اجرا کند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو