عصر بازار

مدیرکل سازمان سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد

۹ میلیارد دلار طرح مصوب سرمایه‌گذاری خارجی در ۹ ماه امسال

عصر اعتبار- مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری خارجی گفت: در ۹ ماه امسال ۹ میلیارد دلار طرح سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم مصوب شده است.

۹ میلیارد دلار طرح مصوب سرمایه‌گذاری خارجی در ۹ ماه امسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، احمد جمالی  در مورد وضعیت سرمایه‌گذاری در کشور اظهار داشت: در حال حاضر موافقت‌نامه‌های تشویق و حمایت‌ از سرمایه‌گذاری خارجی مربوط به چند کشور نهایی شده که این کار به فراهم کردن بسترهای قانونی و نهادی میان دو کشور کمک می‌کند.

مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های فنی اقتصادی ایران افزود: در حال حاضر موافقتنامه با کشورهای عراق، ژاپن، تانزانیا و اسلواکی تا آذر ماه امسال نهایی شده است.

وی با اشاره به انجام مذاکرات با چند کشور دیگر نیز تصریح کرد: فرایندهای مذاکره با 4 کشور دیگر انجام شده و روال قانونی را طی می‌کند که از جمله آن کشور چک، لوکزامبورگ، هنگ‌کنگ و مکزیک است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جلسات هیات‌های سرمایه‌گذاری میان کشورهای دیگر مرتبط برگزار می‌شود تصریح کرد: تاکنون در 9 ماه جاری 9 جلسه برگزار شده است و مجموعا 94 طرح به تصویب رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو برابر افزایش نشان می‌دهد.

جمالی با تاکید بر اینکه تنوع حضور کشورها برای سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران بالا رفته است عنوان کرد: به طور سنتی سرمایه‌گذاری‌ها در کشور مربوط به آلمان، ایتالیا و فرانسه بوده که اکنون کشورهایی مانند ترکیه،‌عراق،‌ چین،‌ اسپانیا و امارات نیز خواستار  سرمایه‌گذاری هستند.

به گفته وی مهمترین بخش‌هایی که نظر سرمایه‌گذاران را به خود جلب می‌کند مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر مانند تولید برق است.

وی درمورد اولویت‌های طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری مستقیم یادآور شد: به ترتیب این اولویت‌ها مربوط به بخش برق، خدمات، صنعت و کشاورزی است که قبلا در بخش کشاورزی جذب سرمایه وجود نداشت، با این حال تمایل سرمایه‌گذاران در این بخش ایجاد شده است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های فنی اقتصادی ایران با بیان اینکه توزیع استانی سرمایه‌گذاری خارجی در 9 ماه امسال بهتر از سال‌های گذشته بوده است، اظهار داشت: در این مدت رقم مصوب طرح‌های گفته شده بالغ بر 9 میلیارد دلار بوده است و به طور متوسط در دنیا 10 تا 15 درصد این منابع در سال اول جذب می‌شود و برای جذب کامل آن به تناسب بخش‌ها 3 تا 4 سال به طول می‌انجامد.

جمالی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال حدود 10 درصد طرح‌های تصویب شده به عنوان سرمایه‌گذاری مستقیم جذب شود.

این مقام مسئول افزود: در صورتی که مدارک مورد نیاز سرمایه‌گذاران آماده باشد، این سازمان مجوزهای لازم را 2 تا 3 هفته ارائه می‌کند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو