عصر بازار

سفیر ایران در عراق:

تمایل مسئولان عراقی برای لغو روادید

عصر اعتبار- سفیر ایران در عراق از انجام پیگیریها برای لغو روادید میان دو کشور خبر داد و گفت: تقاضای لغو روادید را چندین بار از دولت عراق داشته‌ایم و منتظر پاسخ آنها هستیم.

تمایل مسئولان عراقی برای لغو روادید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، حسن دانایی‌فر درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای لغو روادید میان دو کشور ایران و عراق اظهار کرد: پیگیریهای خود را برای لغو روادید میان ایران و عراق انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: درخواست خود برای لغو روادید را چندین بار به دولت عراق ارائه کرده‌ایم و منتظر پاسخ آنها هستیم البته بازهم پیگیریهای خود را انجام می‌دهیم.

سفیر ایران در عراق در پاسخ به این سؤال که تا چه میزان احتمال لغو روادید میان دو کشور وجود دارد، تصریح کرد: تلاش بر این است که لغو روادید میان دو کشور ایران و عراق انجام شود.

دانایی‌فر با بیان اینکه لغو روادید ایران و عراق بستگی به استقبال طرفین دارد، متذکر شد: البته مسئولان عراقی هم به دنبال این موضوع هستند.

لغو روادید میان دو کشور یکی از موضوعاتی است که از سوی مسئولان دو کشور مد‌نظر قرار داشته است و تاکنون رایزنیهای مختلفی در این باره انجام شده؛ در صورت موافقت مسئولان دو کشور و رفع روادید شاهد تردد بیشتر زائران میان دو کشور و گسترش حضور زائران در هر دو کشور و شهرهای زیارتی کربلا، نجف، مشهد و قم خواهیم بود.

یکی از درخواستهای زائران دو کشور و به‌ویژه زوار ایرانی در ایام مختلف لغو روادید بوده است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی