عصر بازار

گزارش هفتگی؛

انعقاد ۱۶هزار قرارداد سکه برای تحویل شهریور ۹۶

عصر اعتبار- حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۲۱ هزار و ۴۱۱ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۲هزار و ۵۷۲ میلیارد ریال رسید.

انعقاد ۱۶هزار قرارداد سکه برای تحویل شهریور ۹۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، قیمت سکه در بازار داخلی طی هفته اخیر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و ریزش  بهای طلا در بازارهای جهانی، حرکت نوسانی در پیش گرفت.

بررسی معاملات هفته گذشته آتی سکه در بورس کالای ایران نیز نشان می دهد در بین سررسیدهای فعال، بیش‌ترین حجم معاملات با 16هزار و 812 قرارداد به معاملات تحویل شهریور ماه سال آینده اختصاص داشت تا ارزش این سررسید به بیش از 2 هزار و 31 میلیارد ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید تیر ماه سال جاری با 2 هزار و 639 قرارداد و ارزش بیش از 314 میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت. همچنین سکه تحویل دی ماه نیز با حجم 921 قرارداد و به ارزش بیش 105 میلیارد ریال در جایگاه سوم ایستاد.

سکه تحویل اردیبهشت ماه سال آتی نیز با 655 قرارداد و ارزش 76 میلیارد ریال در جایگاه چهارم و همچنین سکه اسفند ماه نیز با 384 قرارداد به ارزش بیش از 44 میلیارد ریال در جایگاه پنجم معاملات قرار گرفت.

در آخرین روز هفته چه گذشت؟

هفته‌ گذشته، هفتمین هفته متوالی بود که قیمت جهانی طلا با کاهش روبرو شد اما نوسانات رو به بالای دلار موجب نوسان قیمت در بازار آتی سکه طی روز پنجشنبه شده بود.

بر این اساس در معاملات پنجشنبه اخیر بورس کالای ایران، قرارداد تحویل دی با قیمت یک میلیون و 147 هزار تومان معامله شد و افت0/08درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه تحویل اسفند با قیمت یک میلیون و 161هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با کاهش0/07درصدی نسبت به آخرین معامله در هفته گذشته رو به رو شد. این در شرایطی است که سکه سررسید اردیبهشت ماه نیز بدون هیچ تغیری با قیمت یک میلیون و176هزار تومان معامله شد. همچنین سکه تحویل تیر ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 193 هزار تومان، کاهش 0/06 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور ماه سال آتی با قیمت یک میلیون و 210 هزار تومانی معامله شد و 0/01 درصد رشد قیمت را در این روز تجربه کرد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو