عصر بازار

نقش بانک ها در مواجهه با مدل های کسب و کار نو ظهور

عصر اعتبار- حیدری رئیس اداره روابط عمومی و بازاریابی بانک قرض الحسنه مهر ایران در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکامپ بیان داشت: رشد و جهانی شدن اقتصاد های نوظهور طی ۲ دهه اخیر، این بنگاه ها را به فرصت های مطلوبی برای کسب سود بیشتر تبدیل نموده است.

نقش بانک ها در مواجهه با مدل های کسب و کار نو ظهور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، حیدری اظهارداشت: بازارهای نوپا با ایجاد تحولات گسترده در زمینه های تولید کالا و  خدمات به عنوان منبع کالاهای مصرفی ارزان قیمت برای خانوارها به شمار می آید، از این رو  برای شرکت های  بزرگ که گرفتار رکود و بحران مالی اقتصادهای توسعه یافته هستند، محرک رشد و رقیبی جدید می باشند.
    وی افزود: مسلم است هر اندیشه نو آورانه ای به بستری مناسب برای ظهور نیازمند است و صنعت بانکداری از جمله مصادیق بارز کاربرد ابتکار، خلاقیت و نوآوری در کسب و کارهای امروزی می باشد که به عنوان زیرساخت در اقتصادهای پیش رو ( کسب و کار های نو پا ) ایفای نقش می نماید.
    رئیس اداره روابط عمومی و بازاریابی بانک ادامه داد: امروزه توسعه بسترهای ارتباطی و نوآوری در ارائه خدمات نوین بانکی لازمه ماندگاری در مسیر بانکداری آینده است و بانکداری نوین به شدت از فن آوری های نو ظهور مانند : موبایل ، اینترنت ، تلفن و غیره در عرصه مجازی سازی محصولات قابل ارائه، تاثیر می پذیرد.
    وی تصریح کرد: مدیران بانکی سعی دارند با توسعه و رشد فناوری و حرکت کشورها به سمت صنعتی شدن، خدمات الکترونیکی و مجازی خود را افزایش دهند، به نحوی که در کشورهای توسعه یافته بالغ بر70 درصد امور بانکی مشتریان ، بدون مراجعه حضوری به شعب انجام می شود.
    حیدری اظهارداشت: پیشرفت در زمینه بانکداری و تنوع ابزارهای پرداخت الکترونیکی، رقابت شدیدی را در شبکه بانکی کشور ایجاد می نماید، از این رو نیاز است برای ورود به عرصه های رقابت بانکی در سطح جهانی نیز رویه های موجود با فرآیندهای بین المللی منطبق گردد.
    وی خاطرنشان ساخت: بدین  منظور  چابک سازی  و ایجاد زیرساخت هوشمند برای ارائه خدمات بانکی در کمترین زمان ممکن، افزایش کارایی و اثربخشی خدمات نوین، تطبیق فعالیت های بانکی با مقررات و دستورالعمل های بین الملل و بانک مرکزی، تسریع در بهبود عملکرد  سامانه های  بانکی  و  یکپارچه سازی داده های عملیاتی برای تحقق بازار رقابتی بانک ها در شرایط کنونی، ضروری به نظر می رسد.
    رئیس اداره روابط عمومی وبازاریابی بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: از طرف دیگر ، در حال حاضر صنعت بانکداری به عنوان صنعتی توسعه یافته در جهان مطرح است که ارتقاء نوآوری خصوصا در زمینه فناوری اطلاعات در آن به ایجاد فرصت های کسب و کار در بخش خدمات مالی و بهبود عملکرد بانکی منجر شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی