عصر بازار

رضایی مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر:

آمادگی تبدیل شدن به بانک را داریم

عصر اعتبار- مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر بیان اینکه زیر ساخت ها برای تبدیل شدن به بانک کاملا آماده است، گفت: شرایط مربوطه به تبدیل شدن به بانک را احراز کرده ایم اما معذوریت های بانک مرکزی باعث شده که هنوز این امر محقق نشود.

آمادگی تبدیل شدن به بانک را داریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، عیسی رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود:طی کردن مراحل برای این که موسسه کوثر به بانک تبدیل شود از این به بعد بستگی به ملاحظات کلان کشوری و ضوابط بانک مرکزی دارد.

    مدیرعامل موسسه کوثر با بیان اینکه بدهی به بانک مرکزی نداریم گفت:به دلیل رعایت نرخهایی که بانک مرکزی ابلاغ کرده است ممکن است در مقطعی از زمان در تنگنای نقدینگی قرار گرفته باشیم اما با تدبیر و برنامه ریزی توانسته ایم از این مشکل عبور کنیم به طوری که در حال حاضر در شرایط قرمز قرار نداریم و بدهکار بانک مرکزی نیز نیستیم.
    وی در باره دارایی های این موسسه با بیان اینکه لیست اموال و دارایی‌های موسسه را به بانک مرکزی ارائه کرده‌ایم، گفت: دو نیروگاه در تملک موسسه بوده است که 25 درصد منابع این موسسه را تشکیل می داد  که یکی از نیروگاه ها را سال گذشته واگذار کرده ایم و با برنامه ریزی های صورت گرفته  نیروگاه دوم نیز تا پایان سال جاری واگذار خواهیم کرد .با واگذاری این دو نیروگاه ما دارای مازاد نخواهیم داشت.
    رضایی  درباره تفاهم نامه با سه باشگاه فوتبال افزود: براساس  تفاهم نامه ای  که با سه باشگاه ورزشی استقلال ، پرسپولیس و تراکتورسازی امضاء کردیم نزدیک به 50 هزار هوادار پیروزی،40 هزار هوادار استقلال و 30 هزار هوادار تراکتورسازی تاکنون در شعب کوثر افتتاح حساب کرده اند و با تلاش های باشگاه تراکتور افتتاح های حساب از سوی هواداران آنها افزایش خواهد یافت.
    وی با بیان اینکه تعداد شعب این موسسه 350 شعبه است و در این زمینه به نقطه ایده ال و مطلوب رسیده ایم، تصریح کرد: در استراتژی تدوین شده افتتاح  500 شعبه در دستور کار بوده است اما با توجه به اینکه باید به سمت بانکداری الکترئونیکی حرکت می کریم افتتاح این تعداد شعبه از دستور کار خارج شد و در حال حاضر در راستای بانکداری الکترونیک 300 دستگاه atm در شعب نصب شده است. هم‌چنین با برخی از بانک‌ها تعاملاتی صورت گرفته و کوثر‌کارت در آن بانک‌ها دریافت و پرداخت می‌شود.
    به گفته مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری کوثر، به جز خطوط ماهواره‌ای و تلفنی به تکنولوژی جدیدی دست یافته‌ایم که سرعت و قابلیت سرویس‌دهی بهتر به مشتریان را فراهم می‌کند.
    مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر با اعلام این نکته که سال گذشته برای کمک به بازار سرمایه مبلغی از طریق شرکت ها از طریق این موسسه به بورس وارد شد اما استمرار این قضیه به عوامل دیگری بستگی دارد.
    رضایی درپاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر نحوه کمک این موسسه به بازار سرمایه گفت: سال گذشته طبق هماهنگی هایی که با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد صورت گرفته بود، مبلغی را وارد بازار سرمایه کردیم اما استمرار این روند نیازمند حل شدن مشکلات بازار سرمایه است.
    وی خاطر نشان کرد: بورس ایران مکانی ریسک پذیر برای سرمایه گذاری است، قصد بر این بود که بازار سرمایه ای داشته باشیم که بازدهی بالا و ریسک کمتری داشته باشد، اما برای رسیدن به این هدف باید ابتدا مشکلات ساختاری بازار سرمایه حل شود.
    رضایی با بیان این نکته که در شرایط کنونی شرکت ها بازدهی مناسب ندارند، افزود: بورس باید نقدینگی بالا داشته باشد و بسته شدن ناگهانی نمادها و عدم بازگشایی آن ها یکی از معضلات بورس است.
    وی با تاکید بر این نکته که ابهامات موجود در بازار سرمایه باید برطرف شود، اظهار کرد: بازدهی شرکت ها باید افزایش یافته و به رشد پایدار برسند. ضمن اینکه از اعمال سلیقه بر بازگشایی نمادها بایدجلوگیری شود تا بتوان منتظر به رونق رسیدن بازار سرمایه بود.
    رضایی همچنین تاکید کرد: هم اکنون وضعیت بورس ایران مناسب نیست و بازار سرمایه باید مبتنی بر سود دهی باشد نه سفته بازی.
    مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر در باره انتشار اوراق خزانه و حل مشکلات و معضلات نقدینگی در کشور  گفت: انتشار اوراق خزانه اسلامی جا به جایی نقدینگی از مکانی به مکان دیگر است و این معضل نقدینگی را حل نخواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی