عصر بازار

محبی‌نیا:

افزایش قدرت خرید، تاثیر رشد اقتصادی در زندگی مردم را نشان می‌دهد

عصر اعتبار- نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که برای تاثیر افزایش نرخ رشد اقتصادی در زندگی مردم باید قدرت خرید مردم را افزایش داد.

افزایش قدرت خرید، تاثیر رشد اقتصادی در زندگی مردم را نشان می‌دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، جهانبخش محبی‌نیا با اشاره به اعلام نرخ رشد 7.4 درصدی شش ماهه اول سال جاری از سوی بانک مرکزی، اظهار کرد: رشد اقتصادی در واقع به مجموعه فعالیت‌های یک ساله در زمینه تولید کالا و خدمات بر می‌گردد و چه بسا این تولید گران تمام شود.

وی افزود: تاثیر رشد اقتصادی در زندگی مردم در واقع به یکسری سیاست‌هایی بر می‌گردد که مساله توزیع درآمد را بین مردم عادلانه کند و اینکه درآمد ملی و درآمد سرانه متاثر از رشد اقتصادی باشد؛ البته این دو با یکدیگر پیوستگی دارد و چیز جدایی نیست اما اینکه بخواهیم احساس رضایت از زندگی را صرفا به رشد اقتصادی وابسته بدانیم گذاره درستی نیست.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس با بیان اینکه رشد اقتصادی 7.4 برای شش ماهه اول سال جاری قدری خوش‌بینانه است، خاطرنشان کرد: البته رشد اقتصادی ما مثبت است و من قبول دارم که امسال با توجه به مباحث مربوط به نفت و ورود برخی درآمدهای حساب شده به بدنه اقتصاد، رشد اقتصادی را تجربه خواهیم کرد اما اینکه مردم اثر این رشد را احساس نمی‌کنند به سرانه توزیع درآمد بر می‌گردد و اینکه درآمد خانوارها متاثر از افزایش ضریب جینی نیست و ما نتوانستیم تورم را بشکنیم اگرچه نرخ تورم را مهار کرده‌ایم.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: یکی از دلایل اساسی که باعث می‌شود رشد اقتصادی در زندگی مردم احساس نشود قدرت خرید مردم است که در سطح مناسبی قرار ندارد و باید آن را تحریک کنیم. ضمن اینکه باید سیاست‌های وام‌دهی، شکستن رکود و جان گرفتن تولید را دنبال کنیم.

برچسب ها
پورسعید خلیلی