عصر بازار

معاون فن آوری اطلاعات بانک قوامین

توسعه فناوری اطلاعات برای بانکها یک الزام است نه مزیت رقابتی

عصر اعتبار- توسعه فناوری اطلاعات، استفاده از بستر منابع اطلاعات و بانکداری الکترونیک در گذشته یک مزیت رقابتی برای بانکها بود اما در حال حاضر دیگر مزیت رقابتی نیست بلکه یک الزام است.

توسعه فناوری اطلاعات برای بانکها یک الزام است نه مزیت رقابتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، بهزاد صفری معاون فناوری اطلاعات بانک در بازدید از شعب استان ایلام با بیان مطلب فوق گفت: امروزه بانک های کشورمان بدون داشتن ابزارها و برآیندهای حوزه بانکداری الکترونیک، قادر به ادامه فعالیت های در بازار بانکی نخواهند بود، بنابراین حرکت هوشمندانه و هدفمند به سمت توسعه بانکداری الکترونیک یک الزام است.
معاون فناوری اطلاعات بانک که در جمع همکاران در استان ایلام سخن می گفت با اشاره به موضوع بهره وری از بانکداری الکترونیک افزود: بهای تمام شده تراکنش های بانکداری برای بانک ها 10 الی 15 برابر تراکنش های بانکهای الکترونیک است.
وی ادامه داد: پرداخت قبض چنانچه در شعبه انجام شود، برخلاف بستر میدان الکترونیک مانند جی بی تل، عابر بانک و غیره، نیازمند هزینه جاری مانند آب و برق و غیره می باشد. لذا بهره وری بانکها به شدت وابسته به توسعه ابزارها و خدمات بانکداری الکترونیک است.
معاون فناوری اطلاعات تصریح کرد: تلاش همکاران در بانک قوامین این است که بستر بانکداری الکترونیک را گسترش دهیم، چراکه بانک قوامین یک بانک گسترده مردمی در شبکه بانکی به حساب می آید، بنابراین واسطه گری وجوه، دیگر درآمدی برای ما حاصل نمی کند و باید به سمت کارمزد برویم.
صفری با بیان اینکه در گذشته پردرآمدترین شرکت ها غالبا شرکت های نفتی بودند خاطرنشان کرد: امروزه بزرگترین شرکت های پردرآمد، قطعا ماکروسافت، گوگل و فیس بوک هستند، موفقیت این شرکت ها مربوط به پیشرفتشان در حوزه فناوری اطلاعات است، در صنعت بانکداری کشور ما نیز بانکهای برترکشور بانکهایی هستند که در صنعت الکترونیک پیشرفت خوب و قابل ملاحظه ای داشته اند.
در پایان این بازدید نیز مهرداد علیزاده مدیرکل بانک در استان ایلام گزارشی از عملکرد این استان در خصوص نصب دستگاه های خودپرداز و دستگاه های پوز ارائه کرد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو