عصر بازار

مصوبه جدید مجلس درباره تسهیلات کارکنان بانک‌ها

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی چگونگی ارائه تسهیلات بانکی به کارکنان بانک‌های دولتی و غیردولتی را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

مصوبه جدید مجلس درباره تسهیلات کارکنان بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز دوشنبه در جریان بررسی تبصره 2 ماده 35 لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با 143 رای موافق، 19 رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 237 نماینده حاضر موافقت کردند تا این تبصره جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق برنامه ششم ارجاع شود.

    این تبصره اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی به کارکنان بانک های دولتی و غیردولتی دارد که برخی از نمایندگان در اخطارهای مختلفی عنوان کردند که این موضوع خلاف بند 9 اصل سوم قانون اساسی است که در نهایت برای تعیین تکلیف آن قرار شد تبصره 2 ماده 35 به کمیسیون تلفیق ارجاع شود.

    در تبصره 2 ارجاع شده به کمیسیون تلفیق آمده است: پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی به کارکنان بانک های دولتی و غیردولتی و موسسات مالی اعتباری به جز تسهیلات مسکن، ضروری و تعمیر مسکن برای یکبار در دوران خدمت ممنوع است. میزان تسهیلات مذکور و نحوه بازپرداخت آن با پیشنهاد رییس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی، به تصویب شورای پول و اعتبار می رسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی