عصر بازار

با اجرای طرح تحول نظام سلامت محقق شد

کاهش ۴۰درصدی سهم مردم در پرداخت هزینه‌های درمانی

عصر اعتبار- قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت تحولات عمیقی در حوزه خدمات درمانی و بهداشتی ایجاد کرده است،گفت: هیچ کشوری به اندازه ایران نتوانسته میزان پرداختی از جیب مردم برای درمان را طی یک سال تا این حد کاهش دهد.

کاهش ۴۰درصدی سهم مردم در پرداخت هزینه‌های درمانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت در ارتقای کیفی خدمات درمانی به مردم نقش ارزنده‌ای داشته است، خاطرنشان کرد: هیچ کشوری به اندازه ایران نتوانسته میزان پرداختی از جیب مردم برای درمان را طی یک سال تا این حد کاهش دهد؛ بطوریکه در مدت کوتاه کاهش چشمگیری داشته است.

به گفته حریرچی، با اجرای این طرح، کاهش هزینه های مردم در حوزه سلامت به میزان 40 درصد بود؛ بطوریکه در آمارهای جهانی روی نیم درصد برنامه ریزی انجام می شود. این حرکت در زمان دولت تدبیر وامید بی نظیر بوده است. 

معاون کل وزارت بهداشت یادآور شد: مردم نباید بخاطر خدمات درمانی در عذاب باشند؛ بطوریکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری بیمار نباید به غیر از رنج بیماری رنج دیگری داشته باشد.

وی گفت: در دنیا توسعه انسانی با سه شاخص سلامت، آموزش و سطح تحصیلی و سطح زندگی سنجیده می‌شود، خاطرنشان کرد: ایران بعد از کره جنوبی دومین کشوری است که توانسته در 20 سال گذشته کاستی‌های توسعه انسانی را به شکل مناسب جبران کند.

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: در سال‌های اخیر شاهد رشد و توسعه خدمات پزشکی و درمانی در این استان بودیم؛ بطوریکه در سرعت رشد، این دانشگاه بین دانشگاه‌های کشور رتبه دوم را کسب کرده است.

وی بیان کرد: کشور ما در سال‌های اخیر با سابقه تاریخی که دارد، حوزه سلامت با دوگانگی روبرو بوده؛ بطوریکه  هر سال در شاخص توسعه انسانی 1.6دهم درصد رشد داشته است؛ در حالیکه رشد متوسط جهانی 68 صدم و رشد متوسط کشورهای هم گروه ایران 79 صدم است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی