عصر بازار

رئیس بانک توسعه صادرات شعبه قزوین:

تحقق اقتصاد مقاومتی از مسیر توسعه صادرات میسر می شود

عصر اعتبار- رئیس بانک توسعه صادرات شعبه قزوین از حمایت ویژه این بانک از صادرات کالا و خدمات خبر داد و گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی از مسیر بالندگی صنایع و توسعه صادرات میسر می شود.

تحقق اقتصاد مقاومتی از مسیر توسعه صادرات میسر می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، یعقوب انیسی سه شنبه شب در ششمین نشست کارگروه صادرات غیر نفتی که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، افزود: این بانک با هدف توسعه صادرات و تامین مالی صادر کنندگان با نرخ های به نسبت ارزان، تسهیل مبادله های بین المللی و نقل و انتقال پول، شعبه خود را در سال 88 در قزوین افتتاح کرد.
وی ادامه داد: افتتاح این شعبه در قزوین با شرایط تحریم و رکود اقتصادی کشور همزمان بود، اما طی چند سال اخیر و همزمان با ثبات نسبی ایجاد شده در فضای اقتصاد و امید به بهبود فضای اقتصادی کشور، روابط خارجی و تحقق برجام و نیز با توسعه روابط کارگزاری امیدوار است با حمایت های بیشتر شاهد توسعه صادرات استان و تحقق اهداف صادراتی در استان باشد.
انیسی در ادامه با اشاره به نقش حمایتی بانک توسعه صادرات استان از صادرات کالاهای غیر نفتی، یادآور شد: به طور تقریبی همه صادر کنندگان نمونه استان از مشتریان این بانک هستند.
به گفته رئیس بانک توسعه صادرات استان قزوین، 36 فقره حواله ارزی به میزان 2 میلیون دلار به کشورهای آلمان، بلاروس، تایوان، ترکیه، ایتالیا و امارات انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در پی تحقق برجام و گشایش نسبی در رفع تحریم ها، روابط بانکی ما در کشورهای مختلف دنیا در حال احیا بوده و در روابط نقل و انتقالات پولی نیز صادرکنندگان و وارد کنندگان گشایش نسبی ایجاد شده، افزود: به منظور ارزانی نرخ تسهیلات صادر کنندگان، تفاهم نامه ای با سازمان توسعه تجارت منعقد شده که براساس آن بخشی از نرخ تسهیلات آنان تا 6 درصد به عنوان یارانه سود برمی گردد که شامل 14 قلم کالای صادراتی با فن آوری و دارای ارزش افزوده است.
رئیس بانک توسعه صادرات این استان ادامه داد: این بانک تمام تلاش خود را به کار گرفته تا ضمن تسهیل مقررات و تامین مالی مناسب و ارزان قیمت واحدهای تولیدی و صادراتی، ضمن تعامل سازنده با مشتریان و صادرکنندگان و شناخت نیازهای واقعی بازار در جهت رفع مشکلات و نیازهای آنها، زمینه رشد اقتصادی استان را بیش از پیش هموار سازد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو