عصر بازار

فتاح:‌

مسکن، اشتغال و وام مددجویان اولویت کمیته امداد است

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) حل مشکل مسکن،‌ اشتغال مددجویان و پرداخت وام های قرض الحسنه به آنان را سه اولویت اصلی این نهاد در سطح کشور عنوان کرد.

مسکن، اشتغال و وام مددجویان اولویت کمیته امداد است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، پرویز فتاح روز چهارشنبه در همایش یک هزار نفری روحانیون، مودیان، عاملین و موثرین زکات استان کردستان در سنندج با بیان اینکه در این راستا صندوق قرض الحسنه امداد در استان های کشور راه اندازی می شود افزود: این صندوق چند روز گذشته در استان کردستان راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه این صندوق، قرض الحسنه ای عمل می کند گفت: با راه اندازی این صندوق از محل منابع امداد و همچنین کمک بانک های مختلف، تلاش می شود تسهیلاتی که به مددجویان پرداخت می شود در قالب قرض الحسنه باشد.
رئیس کمیته امداد کشور اظهار کرد: در زمینه زکات نیز می توانیم بخشی از زکات را تبدیل به وام های قرض الحسنه کرده و در اختیار فقرا و نیازمندان قرار دهیم.
وی همچنین به بحث اشتغال مددجویان تحت پوشش امداد اشاره کرد و گفت: استان کردستان در زمینه اشتغال مددجویان اقدامات و فعالیت های بسیار خوبی انجام شده است و جشن اشتغال مددجویان یکی از برنامه های این نهاد در استان بوده است.
فتاح افزود: امسال با همت دولت، استاندار و مسئولان 100 درصد سهمی که برای قرض الحسنه اشتغال مددجویان استان در نظر گرفته شده است را جذب خواهیم کرد و قطعا با این کار آمار اشتغال مددجویان افزایش می یابد.
وی در ادامه خواستار رسیدگی به مشکلات عاملان زکات در استان شد و گفت: ما شاید گاهی از عاملان زکات غافل مانده ایم، این عاملان نیز نیازهایی دارند که باید رسیدگی شود در کردستان نیز خود استان برای عاملان سهمی به عنوان حق الزحمه قائل شود.
رئیس کمیته امداد کشور با تاکید بر اطلاع رسانی شفاف به مردم در زمینه نحوه هزینه کرد زکات در جامعه بیان کرد: در این راستا از رسانه ملی و خبرنگاران انتظار می رود آرمانی عمل کنند و بدون شک هر اندازه در این زمینه اطلاع رسانی کنند در ثواب انجام این امر سهیم خواهند بود.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وجود بیش از 42 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام در کردستان در شان مردم این استان نیست افزود: کردستان یک تابلوی زیبا بوده و از هر نظری زبانزد خاص و عام است.
او اظهار کرد: از این تعداد خانوار تحت پوشش در استان سه هزار و 100 خانوار فاقد مسکن هستند و در این راستا به استاندار پیشنهاد داده ایم که زمین یا مجوز ساخت را به ما تحویل بدهند تا برای این افراد مسکن و سرپناه ایجاد کنیم و در این راستا چند قطعه زمین در اختیار ما قرار داده اند.
در این آیین از تعدادی از روحانیون، مودیان، عاملین و موثرین زکات استان کردستان تجلیل شد.
هم اکنون و با خروج بیش از هشت هزار خانوار از چرخه حمایت های امداد بیش از 42 هزار خانواده کردستانی تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوده و از خدمات و حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی