عصر بازار

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- تضعیف ارزش دلار آمریکا موجب شد تا قیمت طلا در آخرین روز معاملات سال جاری میلادی افزایش یابد و برای اولین بار در ۴ سال گذشته در آستانه افزایش قیمت سالانه حدودا ۹ درصدی قرار بگیرد.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، تضعیف ارزش دلار آمریکا موجب شد تا قیمت طلا در آخرین روز معاملات سال جاری میلادی افزایش یابد و برای اولین بار در 4 سال گذشته در آستانه افزایش قیمت سالانه حدودا 9 درصدی قرار بگیرد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1160 دلار و 42 سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل جلسه امروز به 1163 دلار و 14 سنت رسید که بالاترین رقم بیش از 2 هفته گذشته بود. قیمت فلز زرد در هفته جاری حدود 2.5 درصد افزایش یافته و در آستانه ثبت بهترین عملکرد هفتگی از اوایل ژوئن قرار دارد.
رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار طلا گفت: «دلار در حال عقب نشینی است و این موجب تقویت قیمت طلا می شود، ضمن اینکه خریدهای سبکی نیز در معاملات کم رونق امروز در جریان است.» وی افزود، اکنون تمرکز اصلی روی تاثیرات سیاست های دولت دونالد ترامپ بر روی بازار طلاست.
قیمت طلا به رغم کاهش شدید در ماه نوامبر از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 9 درصد افزایش یافته که اولین افزایش قمیت سالانه پس از 3 سال کاهش قیمت متوالی اتس.
میهیر کاپادیا، مدیرعامل موسسه سان گلد اینوستمنتس در لندن گفت: «با توجه به تقویت تقاضا در دوران عدم قطعیت اقتصادی و سیاسی که تا سه ماهه سوم امسال ادامه داشت، قیمت طلا رشد قوی ای را تجربه کرده است.»
اما قیمت طلا به عنوان یک بازار امن برای سرمایه گذاری در ماه دسامبر نزدیک به یک درصد کاهش یافته و این کاهش در سه ماهه پایانی سال حدود 12 درصد بوده است.
کاپادیا افزود: نکاهش قمیت تجربه شده در ماه دسامبر عمدتا ناشی از نگاه مثبت بازار به اقتصاد آمریکا بوده که انتظار می رود هزینه ها و ساخت و سازهای زیرساختی در آن در دوره ترماپ بیشتر شود. ضمن اینکه پیش بینی می شود نرخ بهره و شاخص های بورس در بازارهای آمریکا در سال آینده افزایش یابد.»
قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.3 درصد افزایش داشت و به 1161 دلار و 30 سنت رسید.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو