عصر بازار

بررسی بازار طلا و سکه در یک هفته گذشته؛

نگاه طلا و سکه به دلار

روز گرانی به سه‌شنبه رسید+نمودار

عصر اعتبار- بررسی بازار طلا و دلار نشان از آن دارد که قیمت‌ها در این دو بازار طی یک هفته اخیر روند صعودی به خود گرفته است و این در حالی است که همچنان ارزش دلار بیش از ۴۰۰۰ تومان داد و ستد می‌شود و ارزش گذاری طلا و سکه نیم نگاهی به ارزش گذاری دلار داشته است.

نگاه طلا و سکه به دلار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، در هفته‌ای که تنها چند ساعت از آن باقی مانده است، ارزش طلا، سکه و دلار در اقتصاد ایران رشد داشته است و این افزایش قیمت‌ها را می‌توان به افزایش رشد دلار در بازارهای جهانی مرتبط دانست.

اونس جهانی طلا

اونس جهانی هفته را در روز شنبه با نرخ 1134 دلار و 50 سنت آغاز کرد و تا پایان روز دوشنبه این نرخ را برای خود حفظ کرد.

اونس جهانی در روز سه شنبه با تکیه بر روند صعودی به ارزش 1140 دلار و 20 سنت رسید که تا پایان هفته با حفظ روند صعودی خود به ارزش 1155 دلار و 70 سنت رسید.

بررسی‌ها نشان از آن دارد که در هفته مد نظر ارزش اونس روند نزولی به خود نگرفته است.

دلار

در کنار اونس جهانی یکی از مؤلفه‌های تاثیرگذار بر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی، ارزش دلار آمریکا است؛ دلار هفته را با نرخ 4037 تومان آغاز کرد و تا روز سه شنبه با تکیه بر روند صعودی، ارزش خود را به 4134 تومان رساند، ارزشی که بیشترین نرخ هفته لقب گرفته است.

از ابتدای روز چهارشنبه کاهش قیمت به بازار دلار وارد شده که ارزش دلار در روز چهارشنبه را 4091 و در روز پنجشنبه 4040 تعیین کرده است.

بررسی بازار دلار نشان از آن دارد که ارزش دلار همچنان بیش از 4000 تومان داد و ستد می‌شود.

طلای خام 18 عیار

طلای خام 18 عیار با توجه به ارزش گذاری اونس و دلار، هفته را با نرخ 113 هزار و 425 تومان آغاز کرده و همچون دلار تا روز سه شنبه افزایش قیمت را در دستور کار خود قرار داده است، طلای خام 18 عیار در پایان معاملات روز سه شنبه بیشترین ارزش هفته را به نرخ 115 هزار و 893 تومان به ثبت رسانده است که بعد از دستیابی به این ارزش روند طلای خام 18 عیار نزولی شده و تا پایان معاملات روز پنجشنبه به ارزش 114 هزار و 648 تومان رسیده است.

سکه امامی

بررسی ارزش گذاری سکه امامی نشان از آن دارد که ارزش گذاری این سکه گران بها نیم نگاهی به ارزش گذاری دلار و طلای خام 18 عیار داشته است.

زیرا دقیقاً در روز سه شنبه که دلار و طلای خام 18 عیار به بالاترین ارزش خود رسیده‌اند، سکه تمام بیشترین ارزش هفته را از آن خود کرده و به نرخ 1 میلیون و 216 هزار و 300 تومان داد و ستد شده است.

سکه تمام هفته را با نرخ 1 میلیون و 156 هزار و 800 تومان آغاز کرده و در پایان هفته با نرخ 1 میلیون و 168 هزار و 200 تومان به تعطیلات رفته است.

 

برچسب ها
پورسعید خلیلی