عصر بازار

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران تأکید کرد:

حمایت های بانکی-ارزی از صادرات خوزستان

عصر اعتبار- دکتر صالح آبادی تأکید کرد: استان خوزستان چند برابر بیشتر از برخی کشورهای منطقه تولید و صادرات دارد و این موضوع بر اهمیت توجه به این استان صحه می گذارد.

حمایت های بانکی-ارزی از صادرات خوزستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اگزیم نیوز، سفر یک روزه مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با بازدید وی از شعبه جدید این بانک در شهر اهواز آغاز شد، با حضور در کارخانه فولاد خوزستان ادامه یافت و نهایتاً با ملاقات با استاندار این استان به پایان رسید.
در دیدار دکتر علی صالح آبادی از شعبه اهواز این بانک، غلامحسین رومیانی نژاد مدیر شعبه اهواز ضمن تشکر از حضور مدیرعامل این بانک به بررسی توانمندی این استان پرداخت و گفت: در سال گذشته استان خوزستان 6.5 میلیارد دلار صادرات را به خود اختصاص داده که نشان دهنده پتانسیل های بزرگ این استان در بحث صادرات غیرنفتی است.
وی افزود: همچنین این استان 3 اتاق بازرگانی مجزا دارد و هم اکنون به عنوان یکی از قطب های اصلی نفت، پتروشیمی و کشاورزی مطرح است. وی ادامه داد: هم اکنون شعبه بانک را در استان به روزرسانی کرده و در تلاش هستیم تا به شیوه های مختلف، حجم فعالیت ها و خدمات مختلف را به صادرکنندگان افزایش دهیم.
دکتر حمیدرضا معبودی مدیر امور بین الملل بانک توسعه صادرات نیز در این دیدار در خصوص وضعیت روابط ارزی با سایر بانک ها گفت: کمیته خدمات ارزی در بانک تشکیل داده ایم تا با بررسی مشکلات و پتانسیل های اجرایی، بهترین خدمات را به مشتریان بانک ارائه کنیم. همچنین صرافی بانک توسعه صادرات نیز روابط خوبی با شعب داشته که توانمندی شعبه های بانک را تقویت خواهد کرد. در مورد روابط کارگزاری نیز فعالیت های بسیاری صورت گرفته و برخی بانک های خاص و یا موقعیت های بانکی و تجاری مشخص را پیگیری خواهیم کرد.
دکتر علی صالح آبادی، مدیر عامل بانک توسعه صادارت در ادامه این جلسه حضور در شعبه اهواز را افتخاری برای خود برشمرد و گفت: حجم صادرات و واردات استان خوزستان چند برابر برخی از کشورهای منطقه و آسیای میانه است که خود نشان دهنده توانایی بالای فعالیت در استان خوزستان است.
وی افزود: پتانسیل های اقتصادی این استان بسیار بالاست و جا دارد که بانک توسعه صادرات نیز فعالیت بیشتری داشته باشد. وی در ادامه گفت: هر چند که در بانک مشکلات منابع بانکی کمتر شده ولی باز هم برای جذب منابع بیشتر در تلاش هستیم.
در ادامه سفر به این استان، شرکت فولاد خوزستان میزبان مدیرعامل بانک توسعه صادرات بود. در این دیدار صالح آبادی از کارخانه فولاد خوزستان و مراحل مختلف تولید از سنگ آهن تا شمش فولاد، واحدهای تولید گندله، احیاء مستقیم ، ذوب و نهایتاً تولید شمش (بیلت و بلوم ) و تختال ( اسلب ) بازدید کرد.
صالح آبادی ضمن تشکر از میزبانی فولاد خوزستان، حمایت از صادرات را وظیفه تخصصی بانک توسعه صادرات دانست و گفت: هم اکنون با گسترش روابط کارگزاری در کنار رونق فعالیت ها در صرافی بانک ، شرایط مطلوبی به منظور حمایت از صادرات ایجاد شده و در خصوص مسائل ارزی و با توجه به کار ویژه تخصصی این بانک، می توان گفت که بانک توسعه صادرات در جایگاه بالاتری نسبت به بسیاری از بانک ها قرار دارد.
مهندس محمدرضا مدرس خیابانی، مدیرعامل فولاد خوزستان نیز در خصوص شرایط تولید در این واحد صنعتی گفت: در ماه های اخیر در برابر ضعف بازار جهانی فولاد و افت قیمت ها، دو شیوه فعالیت اصلی در برابر ما ترسیم شد یکی کاهش حجم تولید و دیگری حفظ سطوح تولید پیشین و ورود به بازارهای جهانی و تقویت صادرات که فولاد خوزستان به افزایش حجم صادرات خود همت گماشت.
به گفته وی هم اکنون دو پروژه در دستور کار فولاد خوزستان قرار دارد که افزایش درون زایی و برون گرایی که مفاد اصلی اقتصاد مقاومتی است را در این صنعت تأمین می کند. وی در ادامه به دو طرح مگامدول زمزم 3 با ظرفیت اسمی سالانه 1.76 میلیون تن آهن اسفنجی و همچنین پروژه ایجاد خط ریختگری مداوم اسلب عریض کیفی با ظرفیت تولید 1.2 میلیون سال در سال اشاره کرد که ظرفیت تولید این شرکت را به 5 میلیون تن در سال افزایش خواهد داد.
دیدار با استاندار خوزستان غلامرضا شریعتی دیگر برنامه دکتر علی صالح آبادی در سفر به اهواز محسوب شد که در این دیدار دو طرف بر حمایت از رشد صنعتی و تقویت حجم صادرات از این استان توافق کردند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی