عصر بازار

با حضور وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی

ششمین همایش بانکداری الکترونیک آغاز بکار کرد

عصر اعتبار- ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با حضور رییس کل بانک مرکزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی آغاز بکار کرد.

ششمین همایش بانکداری الکترونیک آغاز بکار کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با موضوع «بازآفرینی نظام بانکی در عصر ارتباطات نوین» برگزار می شود.

ابعاد سیاستی و نهادی؛ نقش و جایگاه شبکه بانکی؛ زیر ساخت های فناوری اطلاعات؛ الزامات بین المللی و مدل های نوظهور از محورهای ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت است.

در بخش ابعاد سیاستی و نهادی به موضوعات نقش و جایگاه بانک مرکزی، نظام اطلاعاتی بانک‌ها، قوانین و مقررات مورد نیاز، بازمهندسی نظام پرداخت و بانکداری الکترونیک کشور و استاندارد سازی فرآیندهای بانکی پرداخته خواهد شد.

در محور نقش و جایگاه شبکه بانکی به موضوعاتی پرداخته خواهد شد که از جمله آنها نقش بانک‌ها در مواجهه با مدل‌های کسب و کار نوظهور؛ هوشمندسازی عملیات و خدمات بانکی؛ هم افزایی یا واگرایی ذی نفعان؛ تبیین جایگاه شرکای تجاری نوظهور؛ مسئولیت اجتماعی در بانکداری؛ مدل‌های مطلوب کسب و کار PSPها؛ بازتعریف ساختار مدیریتی و نیروی انسانی در بانک ها؛ بازطراحی الگوهای مدیریتی و شیوه های اعتبارسنجی مشتریان و غیره هستند.

هوشمندسازی سیستم های امنیتی؛ طراحی پلتفرم های جدید پرداخت؛ سخت افزار و شبکه و شبکه‌های مخابراتی و اپراتورها موضوعات محور زیرساخت‌های فناوری اطلاعات این همایش هستند.

یکی دیگر از محورهای ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک، الزامات بین المللی است که در این بخش به موضوعاتی مانند تحولات مورد نیاز نظارتی و قانون گذاری، تطابق با استانداردهای بین المللی، کشف تقلب و مبارزه با پولشویی و چالش ها و فرصت های اتصال به نظام های پرداخت بین المللی پرداخته خواهد شد.

در محور مدل‌های نوظهور نیز به موضوعات فین تک(Fintech)، بانکداری اجتماعی و پول های دیجیتال پرداخته خواهد شد.

این همایش تا فردا عصر با برگزاری کارگاه ها و پنل های تخصصی به کار خود ادامه می‌دهد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی