عصر بازار

در جلسه شورای اقتصاد مطرح شد؛

سرمایه گذاری در طرح های سرمایه ای و اصلاح مجوز شورای اقتصاد

عصر اعتبار- درخواست وزارتخانه های نفت، صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی در خصوص سرمایه گذاری در طرح های سرمایه ای و اصلاح مجوز شورای اقتصاد در جلسه شورای اقتصاد که امروز-دوشنبه- به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برگزارشد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سرمایه گذاری در طرح های سرمایه ای و اصلاح مجوز شورای اقتصاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در این جلسه درخواست های برخی دستگاه های اجرایی مطرح و پس از ارائه گزارش های لازم و بحث و تبادل نظر، با برخی از این درخواست ها موافقت و تعدادی نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون شورای اقتصاد ارجاع شد.
در این نشست وزیر نفت درخواست این وزارتخانه را مبنی بر سرمایه گذاری برای دو طرح سرمایه ای شامل توسعه برداشت از مخازن نفت و گاز کشور و مطالعه و اجرای طراحی پایه توسعه جامع مکران از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران مطرح کرد که پس از بیان توجیهات فنی و اقتصادی و نیز ارائه گزارشی از مشخصات عمومی طرح‌های مذکور، شورای اقتصاد با این درخواست ها موافقت کرد.
اصلاح مجوز شورای اقتصاد برای تغییر محصول طرح های سرمایه گذاری فولاد بافت و فولاد سبزوار نیز دو درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و پس از طرح نظرات و دیدگاه های مختلف و توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت با درخواست های این وزارتخانه موافقت شد.
معاون وزیر کشور هم در این جلسه درخواست این وزارتخانه را مبنی بر احداث خط 2 مترو شیراز با استفاده از تسهیلات مالی خارجی مطرح کرد که با این درخواست نیز موافقت شد.
طرح احداث خط 2 مترو شیراز قرار است در مدت 4 سال و با اشتغال زایی مستقیم برای 345 نفر و اشتغال زایی غیرمستقیم برای 100 نفر اجرا شود و مجموع سرمایه گذاری برای این طرح 771 میلیون دلار خواهد بود.
در ادامه این جلسه وزیر جهاد کشاورزی هم درخواست این وزارتخانه را تحت عنوان تمدید مصوبه شماره 216800 شورای اقتصاد مطرح کرد که پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید.
براساس این گزارش، وزرای امور اقتصادی و دارایی، نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون رییس جمهوری در امور اجرایی، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، رییس کل بانک مرکزی و رییس اتاق بازرگانی ایران نیز در این جلسه حضور داشتند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی