عصر بازار

تسهیلات بلاعوض برای احداث سینما اعطا می شود

عصر اعتبار- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: تسهیلات یک تا ۱.۵ میلیارد ریالی بلاعوض برای افرادی که اقدام به راه اندازی و تاسیس سینما کنند، پرداخت می شود.

تسهیلات بلاعوض برای احداث سینما اعطا می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ناصر مقدم افزود: وجود 231 صندلی در سینمای این استان، کفایت میزان استقبال شهروندان از سینما را ندارند و لزوم راه اندازی فضاهای جدید برای اکران فیلم خود را نمایان می کند.
وی یادآورشد: هم اکنون این اداره کل برنامه راه اندازی سینماهای کوچک در تمام شهرستان های زنجان را دارد تا بدین طریق همه مردم در نقاط مختلف بتوانند از فرصت وجود سینما و تماشای فیلم استفاده کنند.
مقدم اظهار کرد: در این میان بخش خصوصی می تواند برای احداث و راه اندازی سینماهای جدید کمک حال این اداره کل باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: راه اندازی سینما شرایط خاصی دارد که باید در کمیسیون بند پنج به تصویب برسد و سپس فعالیت خود را آغاز کند.
وی خاطرنشان کرد: این اداره کل آماده همکاری با تمام فعالان بخش خصوصی برای راه اندازی و تاسیس سینماست تا مشکل کمبود صندلی سینما را در این استان به نحوی مرتفع کند.
مقدم راه اندازی سینمای هنر و تجربه در فرهنگسرای کوثر را نخستین اولویت این اداره کل برای تاسیس سینما خواند و راه اندازی سینما در ابهر را اولویت دوم برشمرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مهمترین علت تاخیر در فعال سازی سینما هنر و تجربه در فرهنگسرای کوثر نبود استحکام لازم در خود فرهنگسراست، علت تاخیر در تبدیل فرهنگسرای شهر ابهر به سینما را واقع شدن آن در طبقه دوم و برخوردار نبودن آن از زیرساخت های کافی همچون ورودی مناسب و آسانسور اعلام کرد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی