عصر بازار

رئیس اتاق بازرگانی تهران خواستار شد؛

حذف اتصال سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی به کارت بازرگانی

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: اشکالی که در کارت بازرگانی وجود دارد این است که سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی را به این کارت متصل کرده‌ایم و در صورتی که این شرایط حذف شود، شاهد سوء استفاده و تخلفات کمتری در این حوزه خواهیم بود.

حذف اتصال سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی به کارت بازرگانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، رئیس اتاق بازرگانی تهران در مورد کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای و برخی تخلفات صورت گرفته در این حوزه، اظهار داشت: اتاق بازرگانی وظیفه دارد کارت بازرگانی را برای تاجران صادر کند و مراحل تائید هویت و فعالیت متقاضی کارت از دیگر وظایف این نهاد است.

مسعود خوانساری ادامه داد: اما در این بین تخلفاتی صورت می‌گیرد که مسئولیت آن با اتاق نیست. به طور مثال اداره راهنمایی رانندگی برای متقاضیان گواهینامه صادر می کند، اما اگر فردا صاحب گواهینامه تخلفی کرد دیگر مسئولیت آن با واحد صدور گواهینامه نیست.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی ابتدا برای صدور کارت یکی سری مدارک و مستندات از متقاضی دریافت می کند، اگر از همان ابتدا این مدارک ایراد داشت این اشتباه متوجه اتاق است اما اگر مدارک نقصی نداشت و پس از صدور، صاحب کارت بازرگانی تخلفی کرد این دیگر برای اتاق مسئولیت ایجاد نمی‌کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: اشکالی که در کارت بازرگانی وجود دارد این است که  سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی را به این کارت متصل کرده‌ایم و در صورتی که این شرایط حذف شود، شاهد سوء استفاده و تخلفات کمتری در این حوزه خواهیم بود.

برچسب ها
پورسعید خلیلی