عصر بازار

مدیر عامل بانک صنعت و معدن در ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت:

حمایت از کسب و کارهای نوپا ، (fin tech) ها و سرمایه گذاریهای جسورانه دربانک صنعت و معدن

عصر اعتبار- علی اشرف افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت : بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک توسعه ای از کسب وکارهای نوپا ، فین تک ها و سرمایه گذاریهای خطر پذیر، با ایجاد یک صندوق حمایت اجرایی خواهد کرد .

حمایت از کسب و کارهای نوپا ، (fin tech) ها و سرمایه گذاریهای جسورانه دربانک صنعت و معدن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، افخمی که در ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در برج میلاد سخن می گفت، با اشاره به نقش بانکداری توسعه ای در اقتصاد ایران تصریح کرد : اهداف بانکهای توسعه ای در ارایه تسهیلات بلندمدت و ارزان ،تشویق بخش خصوصی در راستای توسعه و تامین مالی توسعه اقتصادی خلاصه میشود .
وی افزود: در کنار این مسئله ، راهبرد تخصص این بانک ها ، یعنی تامین منابع مالی بلندمدت طرح های بزرگ دیربازده و پرخطر و ارایه مشاوره تخصصی به کارآفرینان و تقویت کارآفرینان و کمک به ایجاد فضای مناسب فعالیت بخش خصوص دارای اهمیت زیادی است
افخمی تاکید کرد : کارکردهای اصلی یک بانک توسعه ای را می توان در نقش آغازگر : راهبری عرضه (با پیش بینی تقاضای آینده) در انتقال فناوری، صنایع استراتژیک، مسائل زیست محیطی و غیره مشاهده کرد.
وی در تشریح نقش نهاد سازی بانک های توسعه ای به توسعه سیستم ها و روش جدید در تأمین سرمایه و ارتقای سرمایه گذاری ها از طریق حوزه های غیرکلاسیک مانند تأمین مالی پروژه های بزرگ و تأمین مالی صنایع کوچک و متوسط اشاره نمود.
افخمی ایفای نقش راهبر در خلق بسته های مالی جدید با مشارکت بانک های تجاری و دیگر مؤسسات مالی، مانند اعطای تسهیلات سندکایی برای پروژه های بزرگ، ضمانت طرح های کسب و کار نوپا و غیره را از نمونه های نقش شتاب دهنده بانک های توسعه ای برشمرد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به نقش ضد نوسانات تجاری بانک های توسعه ای ، بر تامین مالی و پوشش ریسک فعالیت ها در دوران رکود اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد رونق اقتصادی تاکیدکرد.
وی گفت: بر اساس آمار بانک مرکزی میزان سپرده های بانک های تخصصی حدود 10 درصد است و این درحالی است میزان تسهیلات دهی آن ها 23 درصد از کل نظام بانکی کشور است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه افزایش سرمایه، تخصیص اعتبار بلند مدت ، تغییر نگاه نظارتی بانک مرکزی ، حمایت از کسب و کارهای نوپا (startup)، سرمایه گذاری های جسورانه (venture capital) ، بانکداری شبکه ای(network banking) و بانکداری اجتماعی (Social banking) را به عنوان پیشنهادهایی در راستای بهبود عملکرد بانک های توسعه ای کشور مطرح ساخت.

برچسب ها
پورسعید خلیلی