عصر بازار

فروش بیمه نامه عمر؛ چالش‌ها، راهکارها

عصر اعتبار- به طور کلی فروش، یک فرآیند است. این فرآیند یعنی تبدیل یک سری داده ها به ستاده ها. به معنای دیگر فروش یک ابتدا و یک انتها دارد. شاید بتوان اینگونه بیان کرد که فروش خدمات در هر جامعه با ایجاد احساس و نیاز آغاز می شود و پس از آن که نیاز شدت گرفت به انگیزه تبدیل می شود. در واقع این انگیزه فردی است که باعث فروش شده و ایجاد احساس و نیاز زمینه ساز به وجود آمدن انگیزه است. این در حالی است که اتفاق افتادن شدت در نیاز، وابستگی کاملی به رفتار مصرف کننده دارد به طوری که محرک های درونی و بیرونی باید آن نیاز را به آستانه شدت برسانند.

فروش بیمه نامه عمر؛ چالش‌ها، راهکارها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد تهران، در این حالت نقش برند و شهرت در انتخاب گزینه مورد نظر برای مصرف کننده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به گونه ای که در فروش خدمات، برند جایگاه والایی دارد زیرا این برند است که به مشتری اطمینان خاطر و امنیت روانی می دهد.

حال با این تفاسیر می توان گفت که در کشور ما برای فروش بیمه نامه های عمر باید اطمینان، اعتماد و برند سازی ایجاد شود. در حال حاضر بسیاری از مردم به صنعت بیمه آنگونه که بایسته و شایسته است اعتماد ندارند. ایجاد اطمینان در خدمات با ارائه اطلاعات شفاف به مشتری ایجاد می شود.

اینگونه می توان گفت که مشتری در سه مقطع با شرکت بیمه در ارتباط است. قبل از خرید بیمه نامه، زمان خرید و پس از آن. بنابراین مشتری باید اشراف کاملی نسبت به اطلاعات مالی شرکت پیش از خرید داشته باشد که در این راستا ارائه آیین نامه و شفاف سازی و اطلاع رسانی به مشتریان، همچنین اعلام رتبه توانگری مالی شرکت ها، عامل مهمی در شناخت بیمه گذار از شرکت بیمه است.

از سوی دیگر شرکت بیمه باید نسبت به ارائه ظرفیت های کاری، توانمندی ها و پتانسیل پرسنل متبوعش، چگونگی پرداخت خسارت و سایر مواردی که باعث افزایش شناخت مشتری از شرکت می شود اهتمام ورزد.

زمان خرید بیمه نامه نیز مقوله ای بسیار مهم برای مشتری محسوب می شود و طرز رفتار نمایندگان شرکت بیمه از اهمیت خاصی برخوردار است که شرح تمام مفاد بیمه نامه و ارائه اطلاعات کافی به بیمه گذار توسط شخصی مجرب بسیار مهم است.

زمان پس از خرید بیمه نامه نیز اهمیت زیادی در صنعت بیمه کشور نزد بیمه گذاران دارد که این امر در صنعت بیمه مغفول مانده است. عواملی نظیر کاهش بوروکراسی اداری در افزایش میزان رضایت بیمه گذاران بسیار مهم است به طوری که در این راستا، شرکت های بیمه باید “وسوسه های ذهنی پس از خرید” را از بین ببرند.

در یک کلام باید گفت که فروش در صنعت بیمه باید کاملاً حرفه ای صورت گیرد زیرا تنها همین امر باعث به وجود آمدن اطمیان در مشتری و در نهایت در مورد بیمه نامه عمر منجر به خرید آن توسط مردم می شود.

برچسب ها
پورسعید خلیلی