عصر بازار

قیمت طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۱۶۲ دلار و ۶۸ سنت رسید.

قیمت طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که تقاضای فیزیکی قوی برای طلا از سوی مصرف کنندگان عمده ای نظیر چین و هند تاثیر ناشی از افزایش ارزش دلار را خنثی کرده، قیمت فلز زرد امروز با افزایش همراه بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1162 دلار و 68 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز سه شنبه به رقم 1163 دلار و 52 سنت رسید که بالاترین رقم در طی 3 هفته گذشته بود.
قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.1 درصد افزایش داشت و به رقم 1163 دلار و 20 سنت رسید.
ویانه لای، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «تقاضای فیزیکی از جانب چین و هند در حال حاضر بالاست.»
وی افزود: «با توجه به در پیش بودن سال جدید چینی تقاضای فصلی قوی ای برای جواهرات در این کشور وجود دارد و در هند هم کمبود نقدینگی موجب سرمایه گذاری هایی در بازار طلا از سوی مصرف کنندگان شده است.»
وی افزود، به رغم تقویت ارزش دلار، سیاست های آینده دولت دونالد ترامپ در آمریکا با توجه به انتظار افزایش تورم می تواند موجب رشد تقاضا برای طلا شود.
فعالیت های کارخانه ای در آمریکا در ماه دسامبر به بالاترین رقم 2 سال گذشته رسیده و میزان ثبت سفارشات جدید افزایش یافته است.  فعالیت های تولیدی در حوزه یورو نیز با سریعترین سرعت 5 سال اخیر رشد داشته است.
شاخص دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی که دیروز به رقم 103.82 یعنی بالاترین رقم از دسامبر 2002 رسیده بود، امروز کاهش یافته و به رقم 103.25 رسیده است.
تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن کالاهای ارزش گذاری شده به ارز آمریکا برای دارندگان سایر ارزها می شود.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز سه شنبه 1.01 درصد کاهش یافت و به رقم 813.87 تن رسید.

برچسب ها
پورسعید خلیلی