عصر بازار

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بیش از ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی قرارداد دریافت تسهیلات با بانکها منعقد کردند

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: ۱۰هزار و ۸۶۹ بنگاه اقتصادی متقاضی تسهیلات طرح رونق تولید که در سمانه بهین یاب نام نویسی کرده بودند با بانک ها قرارداد منعقد کردند.

بیش از ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی قرارداد دریافت تسهیلات با بانکها منعقد کردند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی یزدانی در نشست شورای اداری شهرستان ممسنی بیان داشت: در قالب طرح رونق تولید، تا کنون هشت هزار و 122میلیارد تومان تسهیلات به واحد های تولیدی و صنعتی پرداخت شده است.
وی افزود: با مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، به واحد های تولیدی و صنعتی که دارای بدهی های معوقه به نظام بانکی و واحد هایی که دارای چک برگشتی هستند نیز تسهیلات طرح رونق تولید پرداخت می شود و این موضوع در نظام بانکی کشور بی سابقه است.
یزدانی، با اشاره به بررسی موضوع پیشنهاد افزایش دوره تنفس پرداخت اقساط تسهیلات از 6ماه به یک سال گفت: امیدواریم این موضوع محقق شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: فعال سازی هفت هزارو 500 واحد صنعتی که تعطیل هستند و یاتولید آنها زیر ظرفیت است، از مهمترین برنامه های امسال این وزارتخانه است و پرداخت تسهیلات رونق تولید با همین رویکرد صورت گرفته است.
یزدانی، افزود: برنامه ریزی برای تعیین تکلیف و فعال سازی واحدهای راکد و یا تعطیل شده در حال انجام است و هم اینک حدود هفت هزار واحد تعطیل شده در شهرک صنعتی کشور شناسایی شده که 58 درصد آنها مربوط به دولت قبل است و یکی از مهمترین رسالت های دولت یازدهم، فعال سازی این واحدهاست.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در بخش دیگری از مطالب خود، به حمایت حداکثری این وزارتخانه از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی شهرستان ممسنی اشاره کرد و گفت: مشوق هایی نظیر کاهش قیمت حق انتفاع واگذاری زمین، کاهش سهم نقدی و افزایش مدت پرداخت اقساط تسهیلات برای سرمایه گذاران در نظر گرفته خواهد شد.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، همچنین بر توسعه و تکمیل زیربناها و برخی زیرساخت ها در شهرک صنعتی ممسنی تاکید کرد و بیان داشت: طرح هایی هم برای زیباسازی این شهرک اجرایی خواهد شد.
شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در فاصله 158 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی