عصر بازار

ایران و مجارستان در مسیر تبادلات اقتصادی و تجاری پس از برجام

عصر اعتبار- ایران و مجارستان در اواخر بهمن‌ماه سال جاری با تشکیل کمیسیونی مشترک سند همکاری اقتصادی در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، تجارت، پولی و بانکی، حمل‌ونقل، کشاورزی، گردشگری و انرژی‌های نو امضا خواهند کرد.

ایران و مجارستان در مسیر تبادلات اقتصادی و تجاری پس از برجام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اواخر بهمن‌ماه سال جاری کمیسیون مشترک اقتصادی مابین ایران و مجارستان برگزار خواهد شد تا با امضای سندی در رابطه با توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور گام جدیدی در تعاملات دو کشور برداشته شود. این سند که به منظور همکاری‌های اقتصادی و تجاری است بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی دو کشور را به منظور تحقق اهداف تدوین شده مکلف می کند و به امضای وزرای اقتصاد ایران و مجارستان می‌رسد.

این کمیسیون مشترک در سطح معاونان و مدیران کل دو کشور برگزار می‌شود و به منظور تدوین نقشه راه و مشخص شدن مسیر حرکت‌ اقتصادی ایران و مجارستان در راستای پروژه‌های تعریف شده است.

زمینه‌های همکاری اقتصادی ایران و مجارستان در بخش صنعت، معدن، تجارت، پولی و بانکی، سرمایه‌گذاری مشترک، حمل‌ونقل، کشاورزی، گردشگری و انرژی‌های نو خواهد بود که برای پیش برد اهداف هر یک از بخش‌های مربوطه کمیته مخصوصی به منظور مذاکره با طرف مقابل شکل می‌گیرد.

ابوالفضل کوده‌ئی – مدیر کل دفتر بازرگانی کشور های اروپا و آمریکا و کشورهای مشترک‌المنافع سازمان توسعه تجارت ایران - در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: این سند همکاری – اقتصادی براساس توافقات انجام شده بین مسوولان دو کشور در بازه زمانی یک تا دو ساله خواهد بود.

نکته قابل اشاره اینکه تعاملات تجاری ایران و مجارستان طی دوره تحریم چندان درخور نبود و با رفع تحریم ها و تلاش برای ایجاد روابط اقتصادی گسترده  مجارستان نیز همانند بسیاری از کشورهای اروپایی به عنوان یکی از کشورهای هدف در زمینه تبادلات اقتصادی و تجاری در نظر گرفته شده است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی