عصر بازار

مصوبه مجلس، سازمان تأمین اجتماعی را موظف کرد

همسان سازی حقوق ۲.۸ میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی

عصر اعتبار- به گفته کارشناسان امروز بیش از ۶۰ درصد از بازنشسته‌های تأمین اجتماعی، حداقل حقوق و مستمری را دریافت می‌کنند به گونه‌ای که بیشتر آنها با این ملبغ که رقمی معادل۹۰۰ هزار تومان می‌شود.

همسان سازی حقوق ۲.۸ میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایران، زندگی را با سختی  می گذرانند تا جایی که خیلی از آنها معتقدند در شرایط کنونی و با توجه به وضعیت اقتصادی و افزایش هزینه‌ها نبض معیشت  آنها بد می زند و حقوق بیشتر  بازنشسته‌ها تناسبی با میزان افزایش قیمت‌های حامل انرژی مانند برق و آب و گاز و هزینه های درمانی نداشته و شمار زیادی از بازنشستگان تأمین اجتماعی با داشتن چند سر عائله به دشواری  ماه را به پایان می‌رسانند.
آنها می‌گویند:  6سال پیش مسئولان وقت سازمان تأمین اجتماعی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان طرحی را اجرا کردند اما به‌دلیل تأمین نشدن بودجه و منابع مالی آن اجرای اولیه همسان سازی حقوق بازنشستگان نیمه کاره باقی ماند و از آن زمان به بعد بیش از حدود 2 میلیون و 800 هزار نفر از بازنشستگان هر سال به امید آن‌ که حقوق‌شان با اجرای این طرح ترمیم  و افزایش یابد منتظر تصمیم و اقدامات جدی تر  مسئولان سازمان تأمین اجتماعی هستند.
بازنشستگان انتظار دارند با اجرای فرمولی مشخص و در چارچوب محاسبات بیمه‌ای یکبار برای همیشه حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را نسبت به دیگر بازنشستگان کشوری منطقی ارتقا و افزایش داد اما آنچه  تاکنون موجب توقف اجرای این مطالبه شده کمبود اعتبار و عدم تخصیص بودجه بوده است. زیرا بنابر گفته مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بودجه مورد نیاز اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان 6 تا 8 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. سید تقی نوربخش در این باره می‌گوید: درصورتی این سازمان می‌تواند حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را در بخش‌های مختلف در قالب طرح همسان‌سازی به عدالت نزدیک کند که دولت بار مالی آن را نیز تأمین کند اما دیروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مصوبه‌ای سازمان تأمین اجتماعی را مکلف به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران کردند.
همچنین به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان درنشست علنی نوبت عصر دیروز (چهارشنبه، 22 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با ماده 13 این لایحه با 161 رأی موافق، 42 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 232 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
براساس بند (ج)ماده 13 سازمان تأمین اجتماعی موظف است، درطول برنامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را به ترتیب زیر انجام دهد:
1- همســــان‌سازی حقوق بازنشستگان حسب نسبت نخستین مستمری دریافتی با سقف پرداختی در زمان برقراری مستمری به طوری که مستمری هیچ بازنشسته‌ای کمتر از نسبت فوق‌الذکر نباشد.
2- ترمیم حداقل پرداختی بازنشستگان تا پایان سال دوم اجرای برنامه به میزان حداقل حقوق بازنشستگان کشوری
بـراساس تبصره این لایحه؛مستمری بازنشستگان کمتر از 30 روز به تناسب ترمیم خواهد شد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو