عصر بازار

افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون ازمحل فروش اموال مازاد وزارت تعاون در برنامه ششم

عصر اعتبار- نمایندگان مردم درخانه ملت دولت را موظف کردند که به منظور ارتقای مشارکت مردمی و فراهم کردن بستر اجرایی لازم برای تعاون و همکاری آحاد مردم در قالب تشکل های اقتصادی تعاونی نسبت به افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون اقدام کند.

افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون ازمحل فروش اموال مازاد وزارت تعاون در برنامه ششم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت،نمایندگان در نشست علنی عصر امشب (22 دی ماه) مجلس شورای اسلامی،در جریان بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور از کمیسیون  تلفیق با ماده  22 با 171 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 231 نماینده حاضر موافقت شد.
در ماده 22 مصوب شده در صحن علنی مجلس آمده است:دولت موظف است به منظور ارتقای مشارکت مردمی و فراهم کردن بستر اجرایی لازم برای تعاون و همکاری آحاد مردم در قالب تشکل های اقتصادی تعاونی نسبت به افزایش سرمایه "بانک توسعه تعاون" از سال اول برنامه از محل فروش اموال مازاد وزارت تعاون،کارو رفاه اجتماعی پس از واریز به خزانه در قالب بودجه سنواتی به حساب افزایش سرمایه دولت در بانک منظور نماید.
گفتنی است؛" ادیانی" در جریان بررسی این ماده به دلیل مغایر بودن بند (الف) ماده 22 اخطار داد این ماده مخالف با سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی است و باید حذف شود که دکتر لاریجانی این اخطار را به رأی گذاشت و با رأی موافق نمایندگان بخش (الف) این ماده حذف شد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی