عصر بازار

استاندار مرکزی:

فعالیت بین المللی بانک توسعه صادرات در حوزه تجارت خارجی ارزشمند است

عصر اعتبار- استاندار استان مرکزی اعلام کرد: صدور ۹۰ میلیون دلار اسناد خارجی و ۱۵ میلیون دلار حواله ارزی در ۸ماهه نخست امسال توسط بانک توسعه صادرات استان مرکزی یکی از اقدامات ارزشمند حوزه تجارت خارجی است.

فعالیت بین المللی بانک توسعه صادرات در حوزه تجارت خارجی ارزشمند است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، آقای محمود زمانی قمی در نشست اقتصاد مقاومتی که باحضور وزیر صنعت معدن و تجارت در اراک برگزار شد، اضافه کرد: افزایش قابل ملاحظه گشایش اعتبارات اسنادی خارجی و در مقابل کاهش صدور حوالجات ارزی به سبب برطرف شدن محدویت‌های بین‌المللی پس از برجام از جمله افتخارات بخش اقتصادی استان مرکزی به‌شمار می‌رود.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: در گشایش اعتبارات اسنادی در مقابل صدور عوارض ارزی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم و نسبت فعالیت های یاد شده در بانک توسعه صادرات در سال جاری در مقایسه با سال گذشته به دلیل تنگناهای ارتباطی با دنیا این نسبت معکوس بوده است.
وی با اشاره به بخش تجارت خارجی استان مرکزی گفت: صادرات غیر نفتی استان در طول 9ماهه نخست سال95 معادل 464 میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش، 33 درصد رشد داشته است.
زمانی‌قمی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات به طرح های منتخب حوزه کشاورزی در استان مرکزی منجر به تثبیت 42 فرصت شغلی و ایجاد 20 فرصت شغلی جدید شده است.
در همین رابطه آقای سعید رضایی رییس شعبه اراک بانک توسعه صادرات میزان تسهیلات ریالی پرداختی این شعبه در 9 ماهه نخست سالجاری را بالغ بر 1.210 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی گفت : این میزان نسبت به دوره مشابه سال قبل (1.064 میلیارد ریال) ‌14% رشد داشته و مانده تسهیلات شعبه اراک نیز با رقم 1.420 میلیارد ریال ، نسبت به دوره مشابه سال قبل (1.199 میلیارد ریال) 18% افزایش یافته است .
وی اضافه کرد : در 9 ماهه سال جاری تعداد حوالجات ارزی این شعبه 133 فقره و مبلغ آن بیش از 21 میلیون دلار بوده است.
به گفته آقای رضایی 39 فقره گشایش اعتبار و بروات اسنادی در این شعبه از ابتدای سال تاکنون انجام شده که مبلغ آن بالغ بر 90 میلیون دلار بوده است و عملکرد این شعبه در حوزه ارزی طی 9 ماهه اول سال جاری به نحوی بوده که حدود 81% از امور ارزی شعبه در بخش واردات از طریق گشایش اعتبار و بروات اسنادی صورت گرفته که این نسبت در سال 94 درحدود 63% و در سال 93 کمتر از 8% بوده است .

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو