عصر بازار

صندوق کارآفرینی امید ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانوان می دهد

عصر اعتبار- مدیر تحقیقات بازار و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق ۲۰۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات برای إیجاد اشتغال بانوان پرداخت می کند.

صندوق کارآفرینی امید ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانوان می دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، احمدرضا غلامی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اعضای فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی و مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری های سراسر کشور افزود: براساس تفاهم نامه ای که امسال میان معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینی امید، منعقد شد این صندوق اعتبار یادشده را برای اشتغال حوزه بانوان پرداخت می کند.
وی ادامه داد:بانوان در زمان حاضر ، جامعه هدف صندوق کارآفرینی امید به شمار می آیند و ما به بانوانی که طرح اشتغالزایی داشته باشند تسهیلات می پردازیم .
غلامی اضافه کرد: تامین اعتبارات مشاغل خانگی و تامین مالی خرد، می تواند راهکاری برای کاهش مشکلات حوزه اشتغال باشد به همین منظور تسهیلاتی در این زمینه پرداخت می شود.
مدیر تحقیقات بازار و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید افزود: مشاغل خانگی ، بیشترین سرفصل در حوزه بانوان برای پرداخت تسهیلات، است. قانون مشاغل خانگی از سال ٨٨ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.
وی تصریح کرد: تامین مالی خرد ، دارای جایگاه ویژه ای در حوزه تامین کسب و کار است به طوری که در دنیا ٥۰۰ میلیون تن از این شیوه استفاده می کنند.
وی اضافه کرد: درصندوق کارآفرینی امید به این نتیجه رسیدیم که با پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان نمی توان به نتیجه درستی برسیم به همین دلیل شعارمان را «از تسهیلات بدهیم اشتغال إیجاد کنیم» به «تسهیلات بدهیم با هدف کمک به رونق تولید» تغییر دادیم.
غلامی ادامه داد: اکنون در ١٥ استان، ٦۰۰ صندوق خردمحلی برای بانوان إیجاد شده است تا به رونق کسب و کار آنان کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون سقف تسهیلات برای خوداشتغالی ٣۰ میلیون تومان، مشاغل خانگی ١٥ میلیون تومان و کارآفرینی ١۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت پنج سال بدون بهره، چهار درصد کارمزد و ٦ ماه تنفس برای پرداخت تسهیلات است.
مدیر تحقیقات بازار و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید اظهار کرد: بیشتر فعالیت های این صندوق در مناطق محروم، روستایی و دور افتاده است و تلاش می شود از فعالیت های معیشتی به تولید کسب و کار تغییر روند کاری داشته باشیم.
وی در ادامه به ترکیب جمعیت کشور اشاره کرد و گفت: این ترکیب از سال ١٣٣٥ تا ١٣٩۰ از ٧۰ درصد روستایی به ٣۰ درصد شهری تغییر کرده و اکنون این روند برعکس شده است و این، زنگ خطری برای ماست.
غلامی خاطرنشان کرد: همچنین ٢٤ میلیون تن از جمعیت کشور در رده سنی ١٥ تا ٢٤ سال و جمعیت جوان هستند که این أفراد نیازمند اشتغالند و باید برای آنها فکری کرد چون بخش زیادی از دانش آموختگان را جوانان تشکیل می دهند.
نشست هم اندیشی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اعضای فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی و مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری های سراسر کشور امروز یکشنبه به مدت یک روز در محل هتل لاله در حال برگزاری است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو