عصر بازار

عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن :

برجام فرصتی تاریخی برای استانداردسازی مناسبات مالی

عصر اعتبار- عسکری عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن گفت : استاندارد سازی سیستم مالی و ایجاد ارتباط کاری با موسسات مالی بطور مستقیم و بدون واسطه از نتایج درخشان برجام برای سیستم بانکی کشور است.

برجام فرصتی تاریخی برای استانداردسازی مناسبات مالی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، عضو هیات مدیره این بانک با اشاره به ١٦ ژانویه 2016 روز اجرایی شدن برجام و پاسداشت اولین سالگرد به فرجام رسیدن برجام اعلام کرد: این بانک با عنایت به پیش‏بینی به سرانجام رسیدن برجام، با درایت کامل نسبت به برنامه‏ریزی برای بهره‎برداری از فرصتهای پیش‏رو اقدام نمود و اولین گشایش اعتبارات اسنادی ارزی در اولین ساعات به ثمر رسیدن برجام، اولین قرارداد خط اعتباری خارجی با تعامل اگزیم بانک هند را در پرونده کاری خود درج کرد.
    عسکری گفت:‌ بانک صنعت و معدن ضمن برقراری رابطه کارگزاری با 70 بانک از کشورهای اروپایی ،آسیا ، نزد ١٧ بانک خارجی در کشورهای آلمان، ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، فرانسه، سوئد، کره جنوبی، چین، هندوستان، امارات متحده عربی و ترکیه افتتاح حساب نموده است .
    عسگری با بیان اینکه این بانک از فرصت ایجاد شده در فضای پسا برجام با گشایش ٢٦٦ فقره اعتبارات اسنادی ارزی و مذاکره با ١١ بانک خارجی برای دریافت خطوط اعتباری میان‌مدت به نحو احسن استفاده کرده است .
    این عضو هیئت‏مدیره بانک در تبیین سایر اقدامات بانک در فضای پسا برجام به انعقاد قرارداد اعتباری به مبلغ 30 میلیارد روپیه میان اگزیم بانک هندوستان و بانک صنعت و معدن جهت تأمین مالی طرح‌ها منعقد و بانک صنعت و معدن به عنوان اولین استفاده کننده از تسهیلات موصوف، اعتبار اسنادی مربوطه به مبلغ 120 میلیون دلار بابت خرید 150 هزارتن ریل راه‌آهن گشایش اشاره نمودند.
    عسکری در ادامه صحبتهای خویش به در راستای اهم اقدامات بانک در فضای پسابرجام به امضای تفاهم‌نامه همکاری (MOU) با اگزیم بانک کره جنوبی، به منظور تأمین مالی پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مستقیم اشاره نمود.
    وی ضمن اشاره به انجام مذاکرات لازم جهت تأمین مالی پروژه‌های وزارت نیرو (٨ نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F) و وزارت راه و شهرسازی (خرید لوکوموتیوهای خط راه‌آهن سریع‌السیر قم- اصفهان) از طریق کنسرسیومی متشکل از ٦ بانک اروپایی و هم چنین تامین مالی خرید هواپیمائی ایرباس از سوی این بانک و نیزبهره برداری شایسته از ظرفیت بانک تجارتی ایران و اروپا که سهامدار عمده این بانک می‎باشد اشاره نمود.
    عسکری در بیان توانمندی بانک صنعت و معدن در تامین مالی خارجی به امضای سند همکاری فی‌مابین «شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران» ، «اگزیم بانک چین» و این بانک به منظور تأمین مالی پروژه برقی سازی خط راه آهن تهران- مشهد اشاره کرد.
    به گفته عسکری مذاکره مستقیم با نمایندگان بانک‌CDB چین، مؤسسه ICD (وابسته به بانک توسعه اسلامی) و ارائه مدارک و مستندات موردنیاز جهت اعتبارسنجی بانک و دریافت خطوط اعتباری از دیگر فعالیتهای بانک در بهره برداری از فضای پسا برجام است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی