عصر بازار

بسته حوادث ۲۴ ساعت گذشته

کلاهبرداری با تراکنش های جعلی بانکی

خرید اینترنتی آبمیوه و بر باد رفتن سرمایه

عصر اعتبار- رئیس پلیس فتا استان البرز از کشف پرونده کلاهبرداری میلیونی خبر داد و گفت: متهم با تراکنش ‌های جعلی بانکی اقدام به خرید از فروشگاهها می‌ کرد.

کلاهبرداری با تراکنش های جعلی بانکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبری پلیس، سرهنگ محمد اقبالی افزود: در پی شکایت متصدی فروشگاه خدمات کامپیوتری در منطقه فردیس استان البرز مبنی بر اینکه فردی با مراجعه به فروشگاه وی با انجام برخی از شگردهای مجرمانه از جمله ارائه تراکنش ‌های جعلی بانکی و مهندسی اجتماعی اقدام به‌ خرید کالا و کلاهبرداری 10 میلیون ریالی کرده است که مراتب با دستور قضایی به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: با استفاده از برخی اقدامات تخصصی و پیچیده پلیسی کارشناسان این پلیس فردی مذکر را به هویت «م . م » شناسایی و مشخص شد که متهم در حال تردد در استان‌های تهران‌، البرز‌، سمنان‌، گیلان و مازندران است.
سرهنگ اقبالی افزود: در پی بررسی‌ های بیشتر مشخص شد که متهم اقدام به کلاهبرداری 27 میلیون ریالی از یک فروشگاه دیگر نیز کرده است که این مورد بر حساسیت پرونده افزود.
این مقام انتظامی ادامه داد: در یک عملیات غافلگیرانه و دقیق متهم دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل شد که با تحقیقات انجام شده از وی همدستان و مالخرهای این پرونده نیز شناسایی و طی عملیات‌هایی جداگانه دستگیر شدند، متهمین طی گزارشی به دادسرا اعزام و همگی مطابق قانون راهی زندان شدند.

**خرید اینترنتی ناآگاهانه ، سرمایه خریدار را بر باد داد
رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: عامل کلاهبرداری 100میلیون ریالی از شهروند مشهدی در شمال غرب کشور توسط پلیس فتا استان خراسان رضوی دستگیر شد.
سرهنگ جواد جهانشیری با بیان اینکه شهروندی برای ارجاع و رسیدگی به شکوائیه خود به پلیس فتا استان مراجعه کرد، افزود: شاکی در اظهارات خود به کارشناسان پلیس فتا گفت، در شرکتی کار می‌کردم و پس از چندین سال به سختی سرمایه 100میلیون ریالی را برای راه‌اندازی فعالیت اقتصادی فراهم کردم ولی متاسفانه در چشم بر‌هم زدنی از بین رفت.
توسط برخی دوستانم قانع شدم که کار در شرکت ره‌آوردی برایم ندارد و به امید اینکه بتوانم درآمد چشمگیری داشته باشم اقدام به خرید اینترنتی آبمیوه از سایتی که رقم پیشنهادی خوبی را به عنوان آفر در سایت اعلام کرده بود، کردم اما هرچه منتظر نشستم از آبمیوه‌ها خبری نبود ناچار که برای طرح شکایت به دادگاه رفته و شکایتم را برای رسیدگی به پلیس فتا ارجاع کردند.
وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی موضوع و اخذ اظهارات شاکی اقدامات فنی خود را آغاز و پس از انجام یکسری فعالیت‌های فنی و پلیسی متهم 47 ساله‌ای را در این رابطه شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.
رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی ادامه داد: متهم که مدیر شرکت مربوطه بود در رویارویی با ادله فنی ضمن اعتراف به بزه ارتکابی اظهار داشت در صدد جبران خسارت وارده به مالباخته است.
جهانشیری اضافه کرد: شرکت‌ وی مدتی است که دچار بحران مالی شده و دیگر قادر نیست به تعهدات خود عمل کند در همین حین با وسوسه مدیر فروش شرکت اغفال شده و به پیشنهاد وی بعد از تعطیل شدن فعالیت فیزیکی کارخانه، فعالیت در سایت اینترنتی شرکت را تعطیل نکردیم و عمل دریافت وجوه برای خرید آبمیوه را از طرف مشتری در اینترنت ادامه می‌دادیم.
سرهنگ جهانشیری ادامه‌ داد: پرونده برای مشخص شدن تعداد فقرات کلاهبرداری و میزان وجوه دریافتی در دست بررسی می‌باشد و متهم جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا اعزام شده است.

**توقیف پارچه های میلیاردی قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان سروآباد استان کردستان از کشف 159 طاقه پارچه قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ علیرضا کرجی گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر تردد مشکوک یک دستگاه تویوتا در حوالی جاده فرعی دورود به سمت سنندج، بلافاصله اقدامات پلیسی در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در این راستا ماموران پلیس آگاهی و یگان امداد به محور مذکور اعزام و موفق به توقیف این خودرو شدند، افزود: در بازرسی از این خودرو، 159 طاقه پارچه خارجی به متراژ چهار هزار و 60 متر در رنگ ها و اندازه های مختلف کشف شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: ارزش ریالی این متراژ پارچه در ارزیابی کارشناسان یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است.

** توقیف کالاهای قاچاق از 10 دستگاه تریلر
فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان استان بوشهر از توقیف 10 دستگاه تریلر و کشف بیش از 23 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در 48 ساعت گذشته خبر داد.
سرهنگ سیدجواد رضوی گفت: با توجه به تأثیر سوء قاچاق بر اقتصاد کشور، فرماندهی انتظامی شهرستان دشتستان با برنامه ریزی جامع مبارزه با قاچاق کالا را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده است.
این مقام انتظامی افزود: در همین زمینه عوامل انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید صلاحی در محور خروجی حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در 48 ساعت گذشته، 10 دستگاه تریلر که مشکوک به حمل کالای قاچاق بودند را توقیف کردند.
سرهنگ رضوی اظهار داشت: دربررسی های به عمل آمده از وسایل نقلیه توقیفی انواع کالای قاچاق شامل: لوازم التحریر، لوازم آرایشی، گل وگیاه مصنوعی، قطعات ولوازم خرازی، کیس کامپیوتر و انواع قطعات سخت افزاری فاقد مدارک گمرکی که به صورت قاچاق در حال انتقال به دیگر نقاط کشور بودند، کشف شد.
فرمانده انتظامی دشتستان ارزش تقریبی محموله های قاچاق مکشوفه را طبق نظر کارشناسان بیش از 23 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این ارتباط 10 متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات به مرجع قانونی تحویل داده شدند.

**انهدام باند سارقان خودرو
رئیس پلیس آگاهی استان البرز از انهدام باند سارقان خودرو و کشف 15 فقره خودرو سرقتی خبر داد.
سرهنگ جواد صفایی گفت: در پی دریافت یک فقره پرونده سرقت خودرو از سوی دو نفر از کلانتری 12 شهید چمران به پلیس آگاهی، بازجویی از متهمان آغاز شد .
وی گفت: متهمان که همگی دارای سوابق کیفری بودند در ابتدا منکر ارتکاب هر گونه سرقت شدند اما در تحقیقات تکمیلی پلیس و در مواجهه با دلایل و مستندات موجود، لب به اعتراف گشوده و به سرقت 15 دستگاه پژو پارس و پراید در شهرستان های فردیس و کرج اعتراف کردند .
رئیس پلیس آگاهی استان البرز در خصوص شیوه و شگرد سارقان گفت: این افراد با استفاده از شاه کلید و تخریب قفل درب خودرو ، در ساعات پایانی روز و اوایل صبح در مکان های خلوت و بدون تردد اقدام به سرقت خودروها می کردند.
سرهنگ صفایی گفت: با راهنمایی متهمان تعدادی از مالباختگان شناسایی و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

**کشف10تن گوشت غیربهداشتی قبل از توزیع در بازار
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر استان اصفهان از کشف 10 هزار کیلوگرم گوشت بوقلمون غیر بهداشتی آماده توزیع در بازار خبر داد.
سرهنگ علی جعفری نژاد گفت: ماموران انتظامی شهرستان خمینی شهر مطلع شدند یک واحد صنفی اقدام به بسته بندی مقدار زیادی گوشت بوقلمون غیر بهداشتی کرده و قصد توزیع آن را دارند که پس از هماهنگی با اداره کشاورزی و دامپزشکی این شهرستان و هماهنگی با مقام قضائی به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: در بازرسی از محل 10 تن گوشت غیر بهداشتی که به صورت غیر مجاز بسته بندی و آماده توزیع در بازار بود کشف شد، کارشناسان مربوطه ارزش گوشت های کشف شده را یک میلیارد ریال اعلام کرده اند، در این خصوص یک نفر شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

**کشف محموله یک میلیاردی گوشی تلفن همراه
ماموران پلیس آگاهی شهرستان بیجار استان کردستان موفق به کشف یک محموله گوشی تلفن همراه قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال شدند.
سرهنگ رسول کرمی چگینی فرمانده انتظامی شهرستان بیجار، گفت: در پی کسب اخبار مردمی مبنی بر تردد یک دستگاه خودرو حامل بار قاچاق در مسیر روستای 'جعفرآباد' بلافاصله ماموران پلیس آگاهی به موقعیت اعلامی اعزام شدند.
وی افزود: ماموران با رصد محورهای مواصلاتی به یک دستگاه سمند حامل بار قاچاق مشکوک شده و به صورت نامحسوس اقدام به مراقبت و تعقیب آن کردند.
سرهنگ کرمی چگینی اظهار داشت: ماموران در یک اقدام غافلگیرانه و ضربتی این خودرو را متوقف کردند و در بازرسی از آن موفق به کشف 168 دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بیجار افزود: ارزش ریالی این گوشی های تلفن همراه که برند خارجی بوده و از نوع هوشمند هستند، یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی