عصر بازار

معاون رئیس جمهور اعلام کرد

۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه برای توسعه کردستان در بودجه ۹۶

عصر اعتبار- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان گفت: در بودجه سال ۹۶، علاوه بر بودجه طبیعی استان، یک ردیف بودجه ویژه‌ ۱۰۰ میلیارد تومانی را برای توسعه کردستان در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم به تصویب نهایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد.

۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه برای توسعه کردستان در بودجه ۹۶
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت، شامگاه پنج شنبه(30 دی) در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سه فرصت برای توسعه استان کردستان در بودجه سال 95، بودجه سال 96 و برنامه ششم توسعه وجود دارد.

وی در خصوص بودجه سال 95 استان کردستان عنوان کرد: در سال جاری بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان کردستان را 114 میلیارد تومان در نظر گرفتیم که نسبت به سال گذشته از رشد 51 درصدی برخوردار بود.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: اعتبارات جاری استان کردستان هم در سال 95 نسبت به سال گذشته از رشد 28 درصدی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان بیش از این استحقاق توسعه را دارد، ادامه داد: در بودجه سال 96 هم علاوه بر بودجه طبیعی استان، یک ردیف بودجه ویژه‌ای را برای توسعه کردستان در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم به تصویب نهایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد.

نوبخت میزان این اعتبار ویژه را 100 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتقاد رئیس جمهور و مجموعه دولت این است که باید بیشتر از این به توسعه استان کردستان پرداخته شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به راه آهن غرب کشور، تصریح کرد: در غرب کشور دو راه آهن از تهران به سمت اراک – ملایر - فیروزان - کرمانشاه و همدان – سنندج را داریم که امروز از طول مسیر این راه آهن بازدیدهایی را داشتیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان به راه آهن تهران – همدان – سنندج اشاره و عنوان کرد: طول مسیر راه آهن همدان – سنندج حدود 150 کیلومتر است که به سه قطعه تقسیم شده است.

وی بیان کرد: پیمانکار قطعه اول حدود 70 درصد زیرسازی کار را انجام داده است، در قطعه دوم به دلیل اینکه پیمانکار آن تغییر کرده هنوز کاری صورت نگرفته و در قطعه سوم هم 100 درصد زیرسازی کار انجام شده است.

نوبخت با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی یکی از اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید است؛ تکمیل راه آهن تهران – همدان - سنندج را هم در اولویت دولت عنوان کرد.

وی در پایان قول مساعد داد دو ماه دیگر برای پیگیری پیشرفت پروژه راه آهن تهران – همدان - سنندج به استان کردستان سفر کرده و در شورای برنامه ریزی استان شرکت کند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی