عصر بازار

عضو هیات مدیره بانک مسکن:

آموزش کاربردی، زمینه آشنایی بیشتر کارکنان با دستورالعمل های بانک مسکن را فراهم می کند

عصر اعتبار- آموزش کاربردی زمینه آشنایی هر چه بیشتر کارکنان با دستورالعمل‌ها را فراهم می‌کند و این امر موجب صیانت از حقوق مردم و کارکنان می‌شود.

آموزش کاربردی، زمینه آشنایی بیشتر کارکنان با دستورالعمل های بانک مسکن را فراهم می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در افتتاحیه دوره بازآموزی روسا و معاونـــان شــعب استان‌های غرب کشور که به میزبانی استان همدان و با حضور جمعی از روسای ادارات کل، مسوولان مدیریت و روسای شعب و دوایر همدان برگزار شد، جعفر آقاملائی عضو هیات مدیره این مطلب را عنوان و تأکید کرد ارایه مشاوره دقیق و صحیح به مشتریان، از ایجاد مشکل برای کارکنان پیشگیری خواهد کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بانک مسکن به 16 بانک که بیشتر آن‌ها از بانک‌های مطرح کشور هستند، تسهیلات بین‌بانکی پرداخت کرده است افزود در دی‌ماه سال 92، بانک مسکن 35 هزار میلیارد ریال اضافه برداشت از بانک مرکزی داشته اما امروز با تلاش ستودنی تمام کارکنان، بانک 34 هزار میلیارد ریال منابع مازاد دارد.
وی افزود: طی هماهنگی انجام‌شده با رییس اداره کل آموزش مقرر شد رویکرد بانک از حالت آموزش صرفاً تئوریک و سنتی خارج شده و با افزایش کیفیت آموزش، دوره‌ها به سمت کارگاهی و پروژه‌ای سوق داده شود. همچنین در سال جاری تلاش کردیم در راستای کاهش فشار کار ناشی از کمبود کارکنان در شعب، ساعات دوره آموزشی را نیز کاهش
دهیم.
عضو هیات مدیره با تأکید بر نقش آموزش در ارزیابی عملکرد مدیریت‌ها خاطرنشان کرد: به‌منظور به حداقل رساندن تردد کارکنان، آزمون‌های سنجش شغلی را در سال جاری به‌صورت الکترونیکی برگزار کردیم و امیدواریم با برطرف کردن مشکلات سیستمی، دومین آزمون نیز از این طریق تا پایان سال برگزار شود.
آقاملائی با اشاره به رشد بیش از 26 درصد منابع کل بانک اظهار کرد: این امر در شرایط رقابتی حاکم بر بازار، کاری بسیار دشوار و قابل تقدیر است و با این رشد، تقریباً 70 درصد از هدف‌گذاری‌های بانک محقق شده است.
وی افزود: کارکنان باید تا آخرین روز سال تمام تلاش خود را در راستای جذب منابع و وصول مطالبات به کار بسته و از هیچ کوششی فروگذار نکنند زیرا از سال آینده، هدف‌گذاری‌ها بر اساس ظرفیت استان‌ها انجام خواهد شد و انتظار می‌رود کارکنان بدون دغدغه، فرآیند جذب منابع و وصول مطالبات را تا آخرین روز دنبال کنند.
عضو هیات مدیره در پایان مراقبت و نظارت بیشتر در خصوص افتتاح حساب‌های جاری به‌منظور کاهش آمار چک‌های برگشتی و پیشگیری از ریسک شهرت برای بانک را خواستار شد.
در ادامه این نشست ناصر رفیعی رییس اداره کل آموزش، عملکرد آموزشی استان همدان را مطلوب و فراتر از هدف تعیین‌شده ارزیابی کرد و گفت: هدف‌گذاری آموزشی استان همدان تا پایان سال، برگزاری 35 دوره آموزشی بوده که تا پایان آذرماه این هدف محقق شده و این امر شایسته قدردانی است.
وی با تجلیل از مدرسان استان همدان خاطرنشان کرد: در انتخاب مدرسان تلاش می‌کنیم از کارکنان توانمند در این حوزه و به‌ویژه کارکنانی که در مجامع علمی خارج از بانک نیز مشغول به تدریس هستند استفاده کنیم.
رفیعی با اشاره به پیاده‌سازی نظام عدالت آموزشی بیان داشت: اداره کل آموزش در نظر دارد با همکاری برخی مدیریت‌ها به‌گونه‌ای عمل کند تا کارکنان در تمام رده‌های خدمتی و در همه استان‌ها به‌صورت برابر از دوره‌های آموزشی برای افزایش دانش و ارتقای مهارت بهره ببرند. 
در ادامه این مراسم رسول مالمیر مدیر شعب همدان به ارایه عملکرد نه‌ماهه استان طی سال جاری پرداخت و با قدردانی از مدیران ارشد بانک به‌واسطه حمایت‌های بی‌دریغ و مستمر از استان همدان، از تلاش و همدلی همه کارکنان استان تشکر و قدردانی کرد.
در ادامه این مراسم محمد نقابدوست رییس اداره کل بازرسی، امیرمسعود زلفی‌‌گل معاون حفاظت رایانه و داده‌ها، محمدحسن علمداری رییس اداره کل امور مدیریت‌های شعب استان‌ها و رضا صادقی‌اقدم معاون نظارتی اداره کل امور شعب استان‌ها با حضور در کلاس‌های آموزشی، مطالبی را در خصوص اعمال کنترل و نظارت بیشتر بر فعالیت کارکنان، پرهیز از تکرار تخلفات ذکرشده در بندهای بازرسی، رعایت بهداشت اعتباری به‌خصوص صوری نبودن معاملات و فاکتورهای خرید کالا و سرمایه در گردش، اهمیت صندوق پس‌انداز مسکن یکم، تمرکز بر شناسایی بازارهای هدف و استفاده از مزیت رقابتی صندوق ممتاز برای فراگیران ارایه کردند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی