عصر بازار

با هدف پوشش بیمه تامین اجتماعی صورت گرفت؛

جزئیات ثبت نام بیمه کارگران ساختمانی

عصر اعتبار- تمامی کارگران ساختمانی جهت بهره‌مندی از بیمه تامین اجتماعی می‌توانند نسبت به ثبت نام خود در سامانه خدمات حمایتی جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند.

جزئیات ثبت نام بیمه کارگران ساختمانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، سامانه پالایش بیمه کارگران ساختمانی پیش از این، در 4 استان کشور به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده بود که بر اساس مصوبه آذرماه کارگروه قانون رفع موانع اجرای بیمه کارگران ساختمانی، فعالیت آن سراسری شد.

    اکبر شوکت رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی پیش از این در گفتگو با مهر با بیان اینکه حدود یک میلیون و 400 هزار کارگر ساختمانی در سطح کشور فعالیت می‌کنند، گفته بود: در خوشبینانه‌ترین حالت، 800 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارند.

    کارگران ساختمانی متقاضی بیمه می توانند از طریق سامانه http://www.samanehrefah.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

    فرآیند احراز هویت کارگران ساختمانی نیز اینگونه است که پس از ثبت‌نام کارگران در سامانه، افراد شناسایی می‌شوند و در مرحله بعد افرادی که صلاحیت آنها تائیدشده به انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی که در سطح کشور 30 انجمن هستند، معرفی خواهند شد. همچنین انجمن‌های صنفی کارگران بازرسی‌های لازم را برای بررسی مجدد صلاحیت افراد به عمل می‌آورند و در نهایت نتیجه این پالایش اعلام می‌شود.

    بر این اساس، اسماعیل گرجی پور مدیرکل دفتر بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات جدید ثبت نام بیمه کارگران ساختمانی را اعلام کرد و گفت: طبق مصوبه جلسه چهارم کارگروه اصلی قانون رفع موانع اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی کشور، افرادی که برای دریافت خدمت بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در سامانه خدمات حمایتی جمهوری اسلامی ایران ثبت نام کرده‌اند و برای در یافت خدمت حائز شرایط شده‌اند از طریق انجمن های صنفی کارگران ساختمانی به صورت رایگان مورد بازرسی میدانی قرار می گیرند.

    وی افزود: درصورتی که طبق مستندات مربوطه احراز اشتغال آنها تأیید نهایی شود تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته و یا در صورتی که قبلا از این بیمه استفاده می‌کردند بیمه آنها تداوم پیدا می‌کند.

    گرجی‌پور تاکید کرد: تمامی کارگران ساختمانی در صورت دسترسی به اینترنت می‌توانند رأسا نسبت به ثبت نام خود در این سامانه اقدام کنند و در غیر این صورت می‌توانند ثبت نام خود را در کافی نت‌ها، انجمن های صنفی و... انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی