عصر بازار

غنی نژاد مطرح کرد،

کنترل تورم و ثبات در اقتصاد کلان مهم ترین دستاوردهای دولت یازدهم

عصر اعتبار- دبیر علمی ششمین همایش سیاست های پولی کنترل تورم و ثبات در اقتصاد کلان را از مهم ترین دستاوردهای دولت یازدهم نامید.

کنترل تورم و ثبات در اقتصاد کلان مهم ترین دستاوردهای دولت یازدهم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، موسی غنی نژاد در سخنانی در مراسم افتتاحیه ششمین همایش سیاست های پولی و چالش های بانکداری و تولید ،  کنترل تورم را یکی از دستاودرهای دولت نامید و گفت: کنترل تورم که از ابتدای فعالیت دولت یازدهم آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

    وی با اشاره به افزایش درآمدهای نفتی و ثبات در اقتصاد کلان، افزود: با این حال در کوتاه مدت با برخی از تهدیدات در اقتصاد کلان روبه رو هستیم ولی مسئولین بانک مرکزی و اقتصادی دولت به خوبی به این موضوع آگاهی دارند.

    دبیر علمی ششمین همایش سیاست های پولی افزایش نقدینگی را یکی از نگرانی های مهم اقتصادی در کشور نامید و گفت: افزایش نقدینگی مشکل سیاست های پولی به تنهایی نیست بلکه مشکل مجموعه اقتصادی کشور است.

    غنی نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر احساسی که بخش خصوصی دارد این است که دولت به بنگاه هایی که مشکل دارد پاداش می دهد اما با افزایش مالیات ها بنگاه هایی را که موفق بودند، تحت فشار قرار می دهد در حالی که این موضوع باید برعکس باشد.

    این اقتصاددان با بیان اینکه درست است که افزایش نقدینگی در نرخ تورم منعکس نشده است ولی نگرانی هایی از این موضوع وجود دارد، اظهار داشت: کاهش سود بانکی باعث تغییر ترکیب سپرده ها از سپرده های بلندمدت به سمت سپرده های کوتاه مدت شده است.

    ششمسن همایش سیاست های پولی صبح امروز با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مشاور اقتصادی رئیس جمهوری در موسسه آموزش عالی بانکداری برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی